|
Hej jeg har et momsregisteret enkeltmandsfirma og lige nu er jeg på kontanthjælp |
![]()
Hvorfor skulle nogen ville hjælpe aktivt til socialt bidrageri!![]()
Henrik
Debat
|
Hej jeg har et momsregisteret enkeltmandsfirma og lige nu er jeg på kontanthjælp |
|
Hvorfor skulle nogen ville hjælpe aktivt til socialt bidrageri! Henrik |
|
Paul - spænd så hjelmen. Og det er fandme lige nu! Føj! |
|
Som Henrik er inde på grænser det her vist til bedrageri og det skal du holde dig fra. Jeg kender ikke så meget til reglerne for kontanthjælp men hvis man er på A-kasse skal man søge sin a-kasse om tilladelse til at drive sideløbende virksomhed, og du skal bevise at du er til rådighed i dagtimerne osv, så kan man godt få lov at drive virksomhed som bi-erhvedv og stadig få dagpenge. Så vidt jeg ved er kontanthjælp kun beregnet for dem der virkelig har brug for det, og ikke tænkt som noget der skal hjælpe iværksættere igang, så jeg tror ikke man kan lave din model med at udbetale penge til dig selv via en fond (hvorfor skulle alle selvstændige så ikke bare gøre det?) Men spørg kommunen så er der rene linjer |
|
Enig den går for langt den her - og så bare lige et andet råd, tror du skal have styr på momsregler inden du begynder at drive virksomhed engang |
|
WOW det er da et selvmål der vil noget! |
|
At man kan få sig selv til at udstille sig på en sådan måde på et offentligt web-forum er på den ene side udtryk for naivitet men det er også udtryk for dumhed. Så hellere gå op på det lokale bistandskontor og bekende kulør (hvis virksomheden da ellers er opstartet). Så slipper man da for at udstille sig |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
|
Undskyld Men du er da godt nok noget af en samfundsnasser. Du synes åbenbart det er rimeligt at vi andre skal financiere din kontanthjælp, bare fordi du ikke lige gider betale skat ..... FØJ!! |
|
Rolig nu, jeg tror han har fattet det! Spred god karma, hjælp manden i stedet ;) det giver respekt!
Nicklas Jørgensen |