Først ved jeg sige, at det er meget få som køber ting til deres virksomhed fordi de kan li sælgeren, der er nok større chance for at de køber hvis de ikke synes du er en nar, men salg handler jo meget om værdier og fordele omkring et produkt eller service, og det er jo det de køber, og de ved det også, hvis sælgeren selvfølgelig har været dygtigt nok til at få dem til at se dem alle.
Der er jo ingen problemer med at overdrage noget videre til firmaet, for igen virksomheden skal godt nok være meget useriøs hvis de ikke vil benytte en firmaet mere pga ny sælger hos firmaet.. det er jo helt det samme hvis man er fast ansat et sted og holder og der skal ny til. der bliver tingende overdraget jo, og nogle gange tager man lige den nye med ud til de større kunder første gang.
Som det også bliver nævnt tidligere, alt står jo i CRM i dag, hvor der er fuld kontrol over alt på hver kunde.
ja, løb du bare med kunderne, hvad tror du der sker når du har gjort det et par gange???????????, samt er det altså ikke så nemt at løbe med kunderne, så skal du jo have noget nyt et sted fra som er helt ens og hvorfor så lige skifte.
Samt indgås der jo kontrakt på alle disse ting imellem dig og firmaet i en freelance kontrakt, hvor alt er beskrevet og er i.
igennem salgs faser kommer du jo til en præsentation fase i starten, hvor du præsenter firmaet som du kommer fra (og hvorvidt i har aftalt om du må nævne du er freelance med firmaet du arbejder for) – selvfølgelig også en præsentation som er med på din agenda til mødet.
f.eks. (efter kontakt fasen)
Som jeg nævnte i Telefonen så kommer jeg jo fra XXXXXX, som du måske allerede ved så er vi jo et firma som har eksisteret i X år med hovedkontor i XXXX, og med XXXX kunder rundet i landet.. Vores kerne område er at hjælpe firmaer med deres XXXXXXX, hvilke jo også er derfor vi 2 har aftalt dette møde i dag. Jeg hedder som sagt xx, og jeg er ekstern konsulent som fra dette firma, og jeg vil være din kontaktperson. Bla bla bla bla bla.
Eller
Jeg hedder som sagt XX, jeg er ekstern konsulent og repræsenter firmaet XXX, som jeg også nævnte i telefonen, er vi jo et firma som bla bla bla bla bla, (præsentation fra øvre af firma)
Eller
Nævnes ikke du er ekstern
---mange af de ting du nævner er jo noget du skal tage med det firma du hjælper og have med i den kontrakt i laver sammen.