Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlige relationer i sammenhæng med Projekt- og freelanceansatte sælgere

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra 8000
Tilmeldt 7. Jul 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette emne startede i en anden diskussion, men vi var et par der tænkte at det var interessant at brede diskussionen lidt ud.

Oprindelig tråd:  http://www.amino.dk/forums/AddPost.aspx?ReplyToPostID=392530&Quote=False

asbb:
 ... Du skriver at du er firmaets ansigt uadtil. Det er dig som skaffer kundeaftaler osv., hvad sker der så når du overlader roret til den ejeren? Jeg tænker bare på at kunderne jo er vant til dig og måske har valgt at lave forretning med firmaet pga at de kunne lide dig. Hvis du har arbejdet det hele op er det så ikke svært at overlade det til ejeren da kunderne jo er vant til dig. 

Ved kunderne at du ikke er ejeren og er klar over at du er freelance og er bare der til at få gang i hjulene?...

Et meget spændende emne, som jeg også godt kunne tænke mig at høre mere om. Hvordan skal hhv virksomhed og freelancer håndtere denne situation? Meget salg er jo relationsbaseret og dermed meget personspecifikt hvilket intuitivt kan gøre virksomhederne meget sårbare ved brugen af freelancere/projektansatte.

Hvordan skal/kan virksomhederne beskytte sig imod at sælgeren går med kunderne, eller at kunderne er 100% afhængige af sælgeren? Og hvordan skal sælgeren på en hensigtsmæssig måde oplyse om at de er eksterne aktører eller projektansatte?

Man kan jo vove sig ud i nogle vilde kontraktuelle krumspring eller gå den anden vej og stole på hinanden, men hvordan gør i der allerede benytter jer af freelancere- og projektansatte sælgere?

Mvh

LVP

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Følger spændt  Big Smile

Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sørger altid for at de sælgere jeg har ansat altid noterer alt deres kontakt med kunden i vores CRM, systemet holder styr på hele dialogen, næste opfølgning m.m.. Så ingen små excel-ark, post-it's på skrivebordet med kunder eller emner. At have strukturet informationen giver også et godt redskab til at benchmarke sælgerne.

Min generelle erfaringer med sælgere er at man bliver nødt til at styre ovenstående med hård hånd, altså ikke i den sidste uge de er ansat, ellers så hænger man selv med håret i postkassen, når de har et bedre tilbud på hånden fra en anden virksomhed eller når man selv smider dem på porten når de ikke performer.

/Arco

Fra Århus
Tilmeldt 23. May 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Først ved jeg sige, at det er meget få som køber ting til deres virksomhed fordi de kan li sælgeren, der er nok større chance for at de køber hvis de ikke synes du er en nar, men salg handler jo meget om værdier og fordele omkring et produkt eller service, og det er jo det de køber, og de ved det også, hvis sælgeren selvfølgelig har været dygtigt nok til at få dem til at se dem alle.

Der er jo ingen problemer med at overdrage noget videre til firmaet, for igen virksomheden skal godt nok være meget useriøs hvis de ikke vil benytte en firmaet mere pga ny sælger hos firmaet.. det er jo helt det samme hvis man er fast ansat et sted og holder og der skal ny til. der bliver tingende overdraget jo, og nogle gange tager man lige den nye med ud til de større kunder første gang.

Som det også bliver nævnt tidligere, alt står jo i CRM i dag, hvor der er fuld kontrol over alt på hver kunde.

ja, løb du bare med kunderne, hvad tror du der sker når du har gjort det et par gange???????????, samt er det altså ikke så nemt at løbe med kunderne, så skal du jo have noget nyt et sted fra som er helt ens og hvorfor så lige skifte.

Samt indgås der jo kontrakt på alle disse ting imellem dig og firmaet i en freelance kontrakt, hvor alt er beskrevet og er i.

igennem salgs faser kommer du jo til en præsentation fase i starten, hvor du præsenter firmaet som du kommer fra (og hvorvidt i har aftalt om du må nævne du er freelance med firmaet du arbejder for) – selvfølgelig også en præsentation som er med på din agenda til mødet.

f.eks. (efter kontakt fasen)

Som jeg nævnte i Telefonen så kommer jeg jo fra XXXXXX, som du måske allerede ved så er vi jo et firma som har eksisteret i X år med hovedkontor i XXXX, og med XXXX kunder rundet i landet.. Vores kerne område er at hjælpe firmaer med deres XXXXXXX, hvilke jo også er derfor vi 2 har aftalt dette møde i dag. Jeg hedder som sagt xx, og jeg er ekstern konsulent som fra dette firma, og jeg vil være din kontaktperson. Bla bla bla bla bla.

Eller

Jeg hedder som sagt XX, jeg er ekstern konsulent og repræsenter firmaet XXX, som jeg også nævnte i telefonen, er vi jo et firma som bla bla bla bla bla, (præsentation fra øvre af firma)

Eller

Nævnes ikke du er ekstern

---mange af de ting du nævner er jo noget du skal tage med det firma du hjælper og have med i den kontrakt i laver sammen.

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)