Webmail: Dér vil du oftest skulle lægge selve auto-svaret på serveren. Jeg formoder du vil slukke din Mac mens du er væk, og således vil Mac'en ikke kunne "svare"
Hej René - tak for dit svar for snart længe siden.
Jeg nåede at ta på ferie inden dit svar rullede ind.
Jeg har en MacBook og bruger Entourage som mailsystem... Ja Mac'en var slukket en del af tiden - men jeg tjekkede mails løbende. Måske er autosvar så ikke en mulighed?
For at autosvar skal virke, skal systemet køre. Dvs. at når din Mac var i dvale, så kan autosvar ikke bruges. Når Entourage var forbundet med manuel POP3, burde autosvar køre.
Ellers skal Mac'en være tændt konstant, Entourage skal bruge IMAP eller din mailudbyder skal tilbyde en autosvar-funktion.
Jeg hjælper gerne yderligere via mit firma, også via remote hvis afstand er et problem - så du er velkommen til at kontakte mig for services, priser osv.
Jeg har også en macbook og bruger entourage .... og brugte lang tid på at finde funktionen. Jeg løste problemet ved at lave en regel, som jeg kaldte Autoreply. Den kan man så aktivere / deaktivere under regler.
Jeg er ikke på min mac-book nu, men jeg kan sende dig mit skærmprint, når jeg kommer hjem af den regel, jeg lavede. Det fungerede i hvert fald. Men underligt at det ikke er en standard feature!??
Du kan sende mig din email på lone@loneoe.dk hvis jeg skal sende dig mit skærmprint. Jeg forstår ikke helt den løsning, der foreslås her - man skal jo kunne lave autoreply også uden at lukke helt ned. n
Den løsning jeg foreslår baserer sig på behovet for et feriesvar - når man nu ikke er online... Ellers er det rigtigt, at det er relativt lige til at lave et auto-svar.