Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

autosvar på macbook/Entourage - HVOR gemmer den feature sig...?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 62
Fra  Danish Mind Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil gerne kunne lægge et auto/ferie-svar (også kaldet ikke-tilstede-assistent) ind - men kan ikke finde det på min mac - så hjælp - anyone?

sommerhilsner

Helle

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:12

Hej Helle

Har du en mailserver eller er det en webmail du henter din mail fra? Svaret er nemlig lidt forskelligt ift. det.

• Mailserver: Hvilken server er der tale om?
  • Webmail: Dér vil du oftest skulle lægge selve auto-svaret på serveren. Jeg formoder du vil slukke din Mac mens du er væk, og således vil Mac'en ikke kunne "svare"

Du er velkommen til at kontakte mig.

Mvh.

René

Fra København
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 62
Fra  Danish Mind Skrevet kl. 10:05

Hej René  - tak for dit svar for snart længe siden.

Jeg nåede at ta på ferie inden dit svar rullede ind.

Jeg har en MacBook og bruger Entourage som mailsystem... Ja Mac'en var slukket en del af tiden - men jeg tjekkede mails løbende. Måske er autosvar så ikke en mulighed?

Varme hilsner

Helle

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:25

Hej Helle

Jeg har været offline et par dage...

For at autosvar skal virke, skal systemet køre. Dvs. at når din Mac var i dvale, så kan autosvar ikke bruges. Når Entourage var forbundet med manuel POP3, burde autosvar køre.

Ellers skal Mac'en være tændt konstant, Entourage skal bruge IMAP eller din mailudbyder skal tilbyde en autosvar-funktion.

Jeg hjælper gerne yderligere via mit firma, også via remote hvis afstand er et problem - så du er velkommen til at kontakte mig for services, priser osv.

Hav en god dag :-)

Mvh.

René

Fra Rødovre
Tilmeldt 24. May 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:17

Hej Helle

Jeg har også en macbook og bruger entourage .... og brugte lang tid på at finde funktionen. Jeg løste problemet ved at lave en regel, som jeg kaldte Autoreply. Den kan man så aktivere / deaktivere under regler.

Jeg er ikke på min mac-book nu, men jeg kan sende dig mit skærmprint, når jeg kommer hjem af den regel, jeg lavede. Det fungerede i hvert fald. Men underligt at det ikke er en standard feature!??

Du kan sende mig din email på lone@loneoe.dk hvis jeg skal sende dig mit skærmprint. Jeg forstår ikke helt den løsning, der foreslås her - man skal jo kunne lave autoreply også uden at lukke helt ned. n

Mange hilsner

Lone Østergaard

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:35

Den løsning jeg foreslår baserer sig på behovet for et feriesvar - når man nu ikke er online... Ellers er det rigtigt, at det er relativt lige til at lave et auto-svar.

/René

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)