Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kender du til "motoren/systemet" bag rejsehjemmesidernes "find flybilletter" funktion?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går lidt med tankerne om at starte en rejse hjemmeside, hvor man kan søge efter div rejser, flybilletter, afbudsrejser osv.

Ved godt der findes mange af den slags, men har en god ide til søgefunktionen og hvordan man kan optimer søgningen. Kom for første gang på ideen for et pr år siden og efter at have brugt en f.... masse timer på at lede efter billetter/rejser her til sommer, kan jeg konkluderer, at der endnu ikke findes sådan en søge funktion på de danske sider.

Jeg kender dog ikke ret meget til det system, der ligger bagved "find flybilletter". Er der en som kender til det og ved om det er et system man kan købe/leje sig adgang til og på den måde få det ind på ens hjemmeside?

Hvis det er et system, som "bare" kan sættes ind på ens hjemmeside, hvilke muligheder har man så for at ændre i det, sådan at man kan lave den forbedret søgning som jeg har i tankerne?

Og det samme med afbudsrejser og alm charterrejser - hvordan "opsamler" man de informationer på de forskellige hjemmesider (spies.dk, falklauritsen.dk osv) og findes der også et "system" til det?

Håber en eller anden kender lidt til det og kan hjælpe med mine spørgsmål.

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  logfit Skrevet kl. 12:48

Hejsan,

Hvis du skal opsamle fra andre sider, skal du gøre det der populært hedder "screenscraping". Der kan du f.eks bruge kapow og lave en robot til det. Det er ikke særlig populær måde at gøre det på og jeg ville nok kontakte dem og evt. få lavet en affiliate aftale.

Hvis du selv skal igang med at udbyde billetter kan det gøres ved at lave en aftale med en GDS som f.eks Amadeus
Der er en del muligheder med deres masterpricer til at ændre tingene, som du vil have det. Men! Du skal tage højde for den ordentlig røvfuld data de sender, så det er ikke så let et jonglere rundt med, hvis du ville lave en priskalender eller andre lignende sager. Det er store mængder data, så er du advaret ;)

Så er der åben beta på logfit.dk - Din gratis online træningsdagbog.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 14:45

Fandt lige en afbudsrejse og måtte hurtig afsted, så glemte alt om mit spørgsmål herinde.

Mange tak for linket til Amadeus - det var lige sådan noget jeg søgte.
Det vil jeg kigge nermere på og se om jeg kan lave min søgning ud fra deres system.

Tak for hjælpen.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)