Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når konkurrenten gør noget ulovligt

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej gutter m.m.

 

Hvordan kan jeg forholde mig, når jeg konstaterer, at jeg har en konkurrent, som handler med ulovlige varer.

Konkret drejer det sig om en konkurrent til Copyart.dk, som krænker ophavsretten ved at udbyde malerier af kunstnere, som endnu ikke har været døde i 70 år.

Jeg er selvfølgelig bedøvende ligeglad med om min konkurrent går og laver snavs, men jeg er træt af, at han kan tilbyde varer, som jeg ikke kan tilbyde - blot fordi jeg vælger at overholde loven.

Er der nogen, der har en god idé til, hvordan jeg griber situationen an, så jeg får det bedste resultat.

 

mvh Hans

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Hans
Hvad med at ringe til ham og spørge hvad han vil foreslå, at du skal gøre. Alt efter hans tilbagemelding og attitude (bliver spændende at høre om hér i tråden), kan du overveje, hvordan du eventuelt skal tage affære.

Hilsen Anders, som bliver sur, når folk svindler.

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Spørgsmålet er bare om man vil ud med ens identitet overfor vedkommende hvis man har tænkt sig at "melde" ham/hende, det kunne jo være at han/hun ville forsøge at tage hævn senere hen...

Spørgsmålet er måske om han ikke bliver opdaget på et tidspunkt alligevel og om det er noget du vil bruge energi på at slås med? Mister du kunder til ham?



Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 23-08-2006 15:22:54 Forfatter:Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
Er der nogen, der har en god idé til, hvordan jeg griber situationen an, så jeg får det bedste resultat.


mvh Hans


 

Hej Hans,

 

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at det eneste rigtige at gøre er at melde det til politiet, det kan du gøre anonymt, eller måske få en bekendt til at gøre?!

Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 322
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 23-08-2006 19:26:16 Forfatter: Henrik Nielsen

Hej Hans,


Jeg er ikke et sekund i tvivl om at det eneste rigtige at gøre er at melde det til politiet, det kan du gøre anonymt, eller måske få en bekendt til at gøre?!


Ja - meld dem til Politiet. Det er ganske normalt i Danmark, at konkurrenter melder hinanden for brud på konkurrenceregler (herunder karteldannelser), markedsføringsregler og lign.

Alternativt kan du gøre de krænkede ophavsrettighedshavere opmærksom på problemet, så kan de jo melde dem til politiet.

Er det så en sag, som politiet tager op - BANG, så har du en PR-historie til

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg havde helt sikkert meldt ham.. Det er et hurtigt opkald til politiet (kan da ikke tage så lang tid?).. Og så har du vel gjordt hvad du kunne for at håndhæve loven..



Og samtidig styrke din forretning.

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :
På den ene side Hans, så er det en smule imod vor retsfølelse her i landet (som for mit eget vedkommende i øvrigt snart er ved at krakelere pga. vore domstole & politik på området)...

Igen, melder tømrermester Hansen tømrermester Poulsen for sort arbejde, ja så kan Hansen godt forberede sig på at han ikke skal foretage sig ET eneste fejltrin så længe Poulsen stadig trækker vejret, for han vil unægteligt være godt mavesur og indebrændt til den dag han dør...

Men hvem siger at du har gjort politiet opmærksom på din konkurrents fejltrin? Desværre for dig kan man sige, at nu har du postet det her på amino og det vil til tid og evighed være muligt for din konkurrent at finde frem til denne tråd og "opdage" at du om ikke andet har haft det i tankerne...

Your choise ;-)

 

 

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Sidebemærkning: Nu hører jeg dog ikke ind under kategorien om ophavsretsforfald efter 70 års død, heldigvis da ;-)

Men fandt jeg frem til en, flere, andre, privatperson som virksomhed der krænkede mine rettigheder til nogle af mine billeder, ja så skal der da ikke herske tvivl om at jeg ville sagsøge dem så langt ind i helv**e det var mig muligt...

 

 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror nu også en politianmeldelse er ikke den rigtige indgangsvinkel da det jo ikke er dine rettigheder der er krænket.
Som andre allerede har sagt. Så jeg ville skrive en pænt mail til opretshaverne og gøre dem opmærksom på det, og hvis de ikke vil gøre noget ved det ... fint.
Hvis de gør noget ved det er det ikke dit problem....

Bare min mening.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Politiet napper ikke sådan en sag.
Ring til dem og forklar dem at det er et problem og om de overhovedet er klar over at de overtræder loven.
På baggrund af det må du så tage en beslutning, men mon ikke de sletter de ulovlige ting?

Dbh Martin
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)