Udryddelsen er i gang, når det gælder traditionelle medier, det er konklusionen fra en ny rapport.
Rapportens
overordnede konklusioner er ekspliciteret i et TV interview på
Borsen.dk med medieekspert og partner John G. Sørensen fra
PriceWaterhouseCoopers.
Faldende interesse fra annoncører
viser nedadgående aktiekurser, der i værste fald gør medievirksomheder
insolvente, hvilket er en tendens som vil fortsætte året ud. Alene i år
forventer PricewaterhouseCoopers, at annonceindtægterne falder med 1
mia. kroner.
Bevægelsen fra offline til online er ingen
hemmelighed, men krisen sætter fart på transformationen fra de
traditionelle medier til de digitale på internettet. Samtidig stiger
andelen af online reklame, når man ser på den samlede investering i
annoncekronerne.
John G. Sørensen slår fast, at etablerede
brands i dag hurtigt kan blive udfordret af virksomheder, der bedre
forstår internettets muligheder. Derfor handler det i bund og grund om
at træffe dig nødvendige beslutninger nu, fordi der simpelthen ikke er
tid til at være afventende.
Virksomheder har simpelthen ikke råd til at være afventende med at skabe sig en klar webstrategi og position på internettet!