Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger hjælp fra en erfaren sælger.....!!!!!!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Greve
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 53
Fra  CMSexperten Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Håber der er nogen erfarne sælger der kan svar på mit spørgsmål

Er det normal at en sælger kræver 15000 kr før han gå igang med at sælge min produkt, og derefter skal jeg også af med noget % del af hvad jeg sælger

Tak

Danny

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 15:12

Det kommer an på hvilken setup du vælger.. Er du i kontakt med et telemarketing-bureau findes der forskellige løsninger omkring håndteringen af dit salg.

Skal de sælge dit produkt, kræver mange en form for betaling for at opstarte salg af dine produkter.. derefter skal de have en procent sats af hvert salg. Hvis du er heldig og får nogle til at sælge mod ren provision, skal denne selvfølgelig også være større.. dvs. jo mindre udbetaling for opstart, desto større procenter af dit salg vil de have..

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 15:48

hej Danny,

det er bestemt ikke unormalt - de størrer Telemarketing firmaer kræver 50.000 for at starte op. Men hvis du vil spare på opstartsomkostningerne så skal provisionen i vejret. Du må jo tænke på at personen løber en risiko for at dit produkt ikke kan sælges og han/hun dermed ikke får nogen løn. Så jo lavere "fast-løn" jo højere provision.

Fra København
Tilmeldt 31. Mar 09
Indlæg ialt: 211
Fra  Bravo Media ApS - Webbureau Skrevet kl. 16:08

Hej Danny,

Du beder jo sælgeren om at sælge et nyt produkt.

før han kan begynde at lave et ordentligt stykke salgsarbejde er han nødt til at lære dit produkt at kende evt. lave en salgstale. Da ingen arbejder gratis, ej hellere ikke sælgere, kræver det naturligvis at der falder en betaling af en art..... eller en meget høj provision, 25%-50 af salgsprisen er ikke unormalt.

Faktisk burde du være glad for at sælgeren er tilfreds med at være provisionslønnet, du vil jo gerne have solgt så mange/meget af dit produkt som muligt, og da din sælger bliver provisionslønnet vill han gerne sælge så mange/meget som muligt.

Du skal dog være opmærksom på at sælgeren kommer til at repræsentere dit firma over for en mulig kunde, derfor er det vigtigt at dig og dit salgsteam er enig om hvordan virksomheden skal fremstå.

der findes en del *pistol* sælger derude som du nok helst ikke vil have ind over.

Fra Århus
Tilmeldt 23. May 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 18:54

Hej

Vil give de andre i tråden ret, jeg er selv freelancer sælger og jeg arbejder ikke gratis. Der skal altid være en form for betaling, pga de mange ting som der er ved opstart, som salgsplanlægning, salgsmåden, sætte produkt i skema med værdier, fakta og fordele, kundeplatform osv.

Jeg har dog selv taget ren provision ind nogle gange fordi de produkter har været noget jeg virkelig viste jeg meget nemt vil kunne sælge.

Men en løn på 20 - 50 % af omsætningen er meget normalt, næppe nogle går under dette. For vi tager jo kundens risko på vores skuldre, firmaer skal være meget glad for deres findes freelance sælger, for de kan kun vinde på det(hvis de altså finder den rigtige, rådne kar findes over alt) 

som der også bliver nævnt i tråden, ja så HOLD dig væk for pistolsælger, de er dog svære at spotte for den uerfarne.

Fra 8000
Tilmeldt 7. Jul 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:37

Hej D.

Du kunne jo prøve at fortælle lidt om dit produkt og koncept. Så kan vi bedre hjælpe dig med at finde en fornuftig aflønningsordning til din fremtidige sælger.

Fra Greve
Tilmeldt 21. Jun 08
Fra  CMSexperten Skrevet kl. 14:32

takker alle for hjælpen Wink

Fra Greve
Tilmeldt 21. Jun 08
Fra  CMSexperten Skrevet kl. 14:32

takker alle for hjælpen Wink