Hej, Jeg er igang med at udfylde startblanketten på webreg.dk og er den forbindelse kommet i tvivl om valget af branche. Kerneaktiviteten i virksomheden er udvikling af sites på internettet mhp. salg af reklameplads (f.eks. adsense) samt indtægter direkte fra sidernes brugere f.eks. betaling for indrykning af annonce på en side med annoncemarked for private. Det bedste jeg er kommet op med fra http://branche.cvr.dk er den her 74.40.90 "Anden reklamevirksomhed og reklameudbringning" Det ser meget tyndt ud med brancher når det gælder internetvirksomhed. Er der evt. nopgen der kan komme på bedre forslag eller som kan fortælle mig at det bliver ikke bedre end det nævnte forslag :-) På forhånd tak! |
Valg af branche i forbindelse med Startblanketten
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
- 1
|
Hej Anette og tak for svaret. Jeg har selv haft kig på 72.22.00 som en mulighed, men det virker som om den er rettet imod virksomheder, der udvikler og designer internetsider for andre firmaer. Jeg ejer og driver egne internetsider og står derfor selv for at publicere indholdet på siderne. Men jeg tror at dit forslag hjalp mig på vej for jeg var inde og kigge en ekstra gang på 72.22.00 og så at 72.40.00 "Databaseværter- og formidlere" stod blandt de relaterede brancher og den ser ud til at dække mine aktiviteter I hvert fald hører "Anden online publicering" og "webportaler" herunder og det må være dækkende. Mange tak for input :-) |
Er der iøvrigt nogen der ved om SKAT overhovedet bruger branchekoden til noget - eller er det bare så de kan sælge bedre leads til de spammere man altid får fyldt postkassen op af når man registrerer et nyt CVR nummer? mvh Carsten |
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)