Tradesoeasy principperne er ganske lovlige. Du skal bare bruge en udenlansk bookmaker, da der er tale om at du bruger et Spread Betting system og endnu er der ingen seriøse danske udbydere af relevante spread betting services så vidt jeg selv ved.
Kigger du på engelske eller amrikanske bookmakere, så vil du finde i vis udstrækning af spread betting udbydere og jeg vælger at omformulere dit spørgsmål til: Er spread betting lovligt. Svaret er igen - Ja.
TSE drejer sig om hvordan du håndterer allerede eksisterende og lovlige værktøjer, som er til rådighed via de fleste SB udbydere.
TSE startede på et tidspunkt et koncept, der såvidt jeg har forstået det har drejet nøglen om igen.
De tilbød 3 forskellige services, hvor TSE principperne udgjorde 1 af dem.
Men du signer jo ikke op i TSE med mindre du vælger en
affiliate aftale med dem. - Køber du bogen og vælger at bruge den, så er det jo en bookmaker du laver en konto hos og det er DER hvor du skal være sikker på, at du har fat i en god udbyder.
Jeg smider lidt flere tips på tråden.
Såvidt jeg kan se, så er det ikke fornuftigt at oprette en konto med mindre man har minimum 2000$.
Man kan godt finde billige accountmuligheder; men det indebærer typisk større risiko og ulempe af flere årsager:
Bookmakerfirmaer der tilbyder billige accounts er typisk ikke særligt veletableret. - Dvs. du kan starte en konto med 500$ og håbe på at firmaet holder længe nok. - Ikke at det nødvendigvis går nedenom og hjem - dette er bare en reel risiko.
Men derudover, så vil disse firmaer ofte hente penge ind på at være dyrere i drift så at sige og dette kan sagtens tage en uhensigtsmæssig stor del af dit første kritiske
overskud.
Så mulighederne er simpelthen bedre fra 2000$ og opefter (typisk account størrelse blandt de etablerede mæglere).
Jeg vil fraråde folk at bruge TSE hvis de ikke er klar til, at bruge anseelige mængder tid på research, analyse og generel indsigt i branchen. TSE er ikke bare de 70 sider systemet er beskrevet med... Der indbydes IKKE til at tage hovedet under armen og kaste sig selv ud i økonomisk ulykke, fordi man simpelthen har sløset.
Jeg HAR investeret tid i det ovenstående og når jeg selv kan rive 2000$ ud af
budgettet; så kan jeg få TSE til at virke til min egen fordel og det vil jeg ikke diskutere - for det står mig stadig soleklart efter lang tids seriøs og objektiv analyse. - Jeg kan bare hverken bevise eller dokumentere det endnu og ærligt talt - I could care less.
Man kan sagtens tjene penge på TSE. Men jeg tror der er mange, som ikke vil kunne håndtere, forstå eller respektere de principper der bliver beskrevet og som derfor vil se TSE som en dårlig oplevelse og en dårlig mulighed.
Men jeg KAN bruge det og det er faktisk for dårligt at jeg stadigvæk ikke har brugt det. - Men meget af spildtiden har simpelthen gået med, at finde en god bookmaker til en rimelig penge og det er ikke lykkes for mig endnu.
Jeg har søgt, læst, spurgt, lyttet osv. - så det store og kritiske valg man skal træffe er efter min mening - hvor man vælger at lægge sit engagement så der også er tale om, at man gør de rigtige ting det rigtige sted.
Du kan sagtens komme rigtig galt afsted. Så gør intet uden at tænke dig om først.
Vil du lægge et stort commitment for at lære det og praktisere det ordentligt; eller ser du det som en quick fix løsning eller en get-rich-quick fidus? Dette burde give dig svar på, om det er din tid og dine penge værd eller ej.
Men personligt fortryder jeg intet og jeg glæder mig til at prøve det af IRL og det bliver i løbet af det næste halve år.
Så hvi