Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Add-on til Outlook

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 07:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi skal til og lave en add on til Outlook og står nu og gør os den overvejelse om vi skal udvikle til Outlook 2000 og op, eller om vi kun skal lave til Outlook 2007 og frem ad.

Som jeg forstår det har der været nogle store ændringer med version 2007 hvilket gør at det er bedste at man har 2 versioner en til pre og post Outlook 2007...

Jeg vil meget gerne høre fra udvikler som har udviklet til Outlook hvad i mener.

Applikationen skal i alt sin enkelthed synkroniserer tasks og mails med en web applikation ved brug af webservices.

Har du en mening til dette tema så smid den her....

Mvh

Peter

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 16:01

Hej Peter

Det kommer lidt an på din applikation (det lyder umiddelbart som en business app) og målgruppe. Hvs det er store virksomheder (og sansynligvis også mellemstore), skal du nok supportere tilbage til i hvert fald 2003 - og måske endda 2000. De store virksomheder er forholdsvis langt "bagude" med hensyn til operativsystemer og officepakker - da de jo gerne skal være sikre på at alt spiller på alle maskiner med alle de nødvendige softwarepakker som den pågældende virksomhed nu er afhængige af - på en maskinpark på måske 3000+ maskiner.

mvh

Jan

Tilmeldt 11. May 05
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 21:18

Hej Peter,

Det er noget rigtig lort for at sige det mildt, med Office 2003 / 2007 kompatibilitet. Jeg antager det er .NET vi taler om.

Først og fremmest så handler det egentlig om at 2007s brugergrænseflade ikke kan styres ordentligt fra kode skrevet til 2003. Du er nødt til at have 2 seperate projekter på dette. Der bliver dog næppe meget dobbeltarbejde da det underliggende kode sagtens kan deles mellem de to projekter. Der er rigtig mange måder at komme omkring problemet på. Jeg kan lige liste de hurtigste ting jeg lige kan komme i tanke om:

1. I lave to projekter, et til 2003 og et til 2007. Alt kode der snakker direkte sammen med Outlook lægges i de versionsspecifikke projekter. Alt kode som henter data osv. og formaterer det ligges i et seperat projekt / dll fil.
  2. I laver to projekter, et til 2003 og et til 2007. I lægger herefter ALT kode i en seperat dll fil og linker til 2003 PIA, da disse er forudkompatibel. Ulempen er at dette vil resultere i at dll filen kalder tilbage til Outlook, og jeg aner ikke om det kan give advarsler fra Outlooks side af. Denne løsning vil dog være langt nemmere at vedligeholde på sigt.
  3. Løsning 2 kan også laves som latebinding, hvor man bruger reflection istedet for at linke direkte til det versionsspecifikke dll filer. Jeg nævner det blot som en løsning fordi den er der. Løsning 2 vil som jeg umiddelbart ser det være at foretrække frem for dette, da 2003 PIA som sagt burde være forudkompatibel.

Under alle omstændigheder bør I anskaffe en kode signatur så i kan signere koden. Det vil muligvis også kunne fjerne evt. advarsler som løsning 2 kan give. Jeg ved det ikke er en helt konkret løsning men mon ikke det kan give lidt inspiration?

Office 2000/XP? Glem det!

Tilmeldt 26. Mar 09
Skrevet kl. 22:00

Prøv evt. at kigge på Add-In-Express.  Den findes både i en VCL (Delphi)  og en .Net udgave og er Office-versionsneutral.

Du har 30 dages unconditional money  back - garanti. Prøv den og se om ikke det skulle løse dit problem med bagudkompatibilitet. og de har iøvrigt en god og hurtig support.

http://www.add-in-express.com/

mvh

Jan

Tilmeldt 11. May 05
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 23:25

Jeg ved ikke hvor nummeringen blev af I mit forrige indlæg. Jeg håber det er til at læse alligevel. Jan har du nogen erfaring med add-in-express? Hvor stejl er indlæringskurven i forhold til at skrive det selv? Jeg må sige det ser ret attraktivt ud i forhold til nogen af mine projekter.

Tilmeldt 26. Mar 09
Skrevet kl. 00:25

Jeg har ganske få erfaringer med en Excel add-in. Jeg lavede for et par år siden en Add-In der tilføjede en komplex funktion/formel til Excel.

Det var Delphi-udgaven jeg brugte, og her har Add-In express nogle fantastiske wizards som genererer den kode der skal til  (typelibrary og implementeringen af add-in klassen.

Herfra skal man sådan set bare tilføje sin(e) funktion(er) til typelibrary'et og implementere den i add-in klassen, registrere den og teste i Excel.

Der er nogle gode simple eksempler og et par "Build your first xxx-addin" dokumenter, som i løbet af kort tid  har guidet dig til at lave en plug in.

Men som sagt, jeg har ikke lavet kæmpe komplekse applikationer - men mit indtryk af det er godt.

mvh

Jan

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 02:16

Hej!

Mange tak for jeres feeback. 

Det er en business applikation men den er i første omgang kun beregnet til at blive brugt at 1902 Software og vores kunder så vi udvikler kun til Outlook 2007! 

Jeg er ikke sikker på at vi vil sælge den men nu må vi se...

Igen, tak for hjælpen.

Mvh

Peter

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)