Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Annoncering?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 14. May 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har et lille enkeltmandsfirma, som jeg forsøger at drive som en hobby ved siden af mit studie - DeMaWeb. Se mere på:

Jeg havde i starten af juli måned en annonce i den lokale avis, limfjordsnyt.dk. Annoncen kan ses her:

Jeg fik overhovedet ingen feedback på annoncen, og fik heller ikke flere besøgende på min hjemmeside.

Det er naturligvis meget uheldigt, men som manden på avisen siger, så bliver rom ikke bygget på en dag. Han har givet mig et godt tilbud, hvis jeg bl.a. får en artikel i avisen og ½ års reklame.

Siden da, er jeg god flyttet til Århus og reklame i en Aalborg-avis er ikke længere så attraktivt.

Jeg er derfor på udkig efter et nyt sted at annoncere. Hvad anbefaler I? Hvilke aviser i området skal jeg gå efter - bor selv i Tilst?

Er annoncering på google evt. noget værd fremfor avisen?

På forhånd tak for svaret.

Mvh. Dennis

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 10:12
Hej Dennis

Lige et enkelt tip: Det er nok en god idé at få dig et 70-nummer fra TDC eller lignende. Virker mere seriøst og er billigere for dine kunder at ringe til end en mobiltelefon.

Det koster næsten ingenting, og du kan selv viderestille det (via en IVR) til din mobil eller fastnettelefon som du vil. (koster dog minuttakst, når du viderestiller til mobil).

Sikkert også en god idé at skrive "Ring til os for en uforpligtende snak om mulighederne" eller lignende.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 10:22
Hej Dennis

Da det mest er virksomheder du sigter efter, tror jeg ikke på, at du får noget ud af lokal-aviser mm.

Der vil du få klart mest ud af diverse annoncering på nettet (om det skal være google eller noget andet, skal jeg ikke gøre mig klog på....)

Når du så er blevet større kan du begynde at annoncere i diverse trykte medier....:-)

Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:47
Hej Med dig.

helt ærligt så tror jeg det er meget bedre at stemme dørklokker. op på jernhesten og cykle rundt til relativt lokale virksomheder med vareprøver. de vil se giraffen før de køber, og de køber ikke lige med det samme.

Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 10:50
Hej Dennis - annoncering i dagblade / lokalblade er dyrt og det kan (som du har erfaret) være så som så med synlige resultater.

I Århus er der Århus Onsdag (omdeles til alle husstande hver onsdag), JP Århus + diverse lokalblade.  Foruden  reklamer på internettet, var det måske en idé med en målrettet direct mail kampagne? - på den måde kan man lidt bedre styre omkostningerne og sikre sig at man rammer en bestemt målgruppe. Har selv brugt det og ihvertfald med bede resultater end ved annoncering (vores erfaring)

Mvh

Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 10:52
Hej Dennis

Hvis jeg var dig, så ville jeg ikke bruge penge på annoncering. Jeg kender flere små reklamebureauer, som ikke har fået noget ud af annoncering. Hvad med at skrive en pressemeddelselse? Det giver mere og virker mere troværdigt. Et andet alternativ er også telemarketing og mødebooking. Annoncering på google.dk Der er mange andre strenge at spille på.

Tilmeldt 14. May 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 11:39
Tak for jeres mange svar.

Jeg er også selv opmærksom på, at reklame i aviser måske ikke er det helt rigtige - derfor jeg også kun i første omgang valgte at reklamere én gang.

Idéen med google vil jeg gerne høre mere om. Er der nogen der kan give mig nogle cases på nogle lignende firmaer som kører nogle reklamer - så jeg kan kigge dem over skulderen?

Mvh. Dennis

Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 11:47
Hej Dennis

Prøv at søge på www.google.dk, på de ting som du gerne vil findes under. Eksempelvis annoncer, visitkort, DTP, cms m.fl. Og se hvilke virksomheder, der annoncerer. Derefter kan du så oprette en profil på google, hvor du kan vælge budget, søgeord mv. Men der er sikkert mange andre, der kan forklare noget mere i dybden. Nogle lever sågar af at lave adwords reklamer for andre.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 12:05
Hvis ikke annonce/markedsføringsbudgettet er stort, så er direct mail kampagner en god mulighed. Du kan evt. medsende eksempler på hvad du kan lave, her tænker jeg på en case bestående af visitkort, brevpapir, kuvert og eventuelt et screenshot af tilhørende website. Så får modtageren en ide om hvad du kan gøre for dem.

Google AdWords er meget simpelt, og du kan teste det uden at det behøver at koste en formue. Du kan starte med at sætte 400 kr. ind på en AdWords konto og så lægge en annonce ud. Men hvis du skal være på side ét, skal klikprisen nok være høj, for der er rigtig mange som gerne vil ligge på første side på søgeord som visitkort, hjemmeside, reklame og lign.

Men AdWords adskiller sig ikke fra avisannoncer - én gang er ikke nok. Hvis du skal have noget ud af annoncering skal du have annoncevisninger igen, igen og igen, før det giver pote. Første gang folk ser en annonce tænker de måske at det er interessant, men foretager sig intet. Næste gang de ser annoncen kan de måske genkende den, og tredje gang kan du måske være så heldig at der er nogle der går ind på dit website. Annoncering - offline såvel som online - er ikke en one-shot ting.

Blot mit indspark...

mvh Carsten
Tilmeldt 13. Jun 06
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 17:05
Kære Dennis

Af samme årsag har jeg udvilket et simpelt markedsføringskoncept... tjek http://www.kortoggodt.info

Mvh

Tommy Duus

Kort&Godt

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)