Sideløbende med min opstart af babybaskets.dk har jeg udført grafiske opgaver/ design opgaver. Dette har efterhånden grebet om sig på en måde, så de grafiske opgaver fylder en del.
Jeg bruger Adobe InDesign, Illustrator og Photoshop (ikke CS - som jeg dog overvejer at opgradere til). Jeg kan bruge programmerne "til husbehov", men bruger for lang tid på nogle opgaver. Til webdesign bruger jeg Dreamweaver - også selvlært.
Jeg har ikke de 5000-8000 kr. ekskl. momspr. kursus der skal til for at sikre at alle grundbegreber er på plads. Samtidig har jeg svært ved at hive hele dage ud af kalenderen for at tage på kursus.
Er der nogen kursus-Aminoer i Københavnsområdet, der kan give mig et godt tilbud på en gennemgang af de nævnte programmer? InDesign behøver ikke det store fokus og Photoshop er nok hurtigt gennemgået.
Jeg har noget fornuftigt lær selv materiale til photoshop på dansk til version 6.0 hvis jeg husker ret, det kan sagtens anvendes helt frem til CS. Drop en e-mail adresse (eller skriv hvor jeg kan finde den) hvis du vil have det. Jeg laver også en gang imelle kurser i photoshop men derer ikke noget på tapetet lige i øjeblikket
Det kan du også godt gøre, har selv materialet fra bufferzone, ganske udmærket :-)
Personligt syntes jeg at bøger og tutorials på nettet er en ganske god måde at lærer et program på, og når man bliver bedre er det så stadig en god måde, men så bliver man lidt mere kræsen og mere specifik.
Nu ved jeg ikke om du er til det engelsk sproget, hvis du er kan jeg anbefale bible serien, som er ved at være lavet til alle grafiske programmer (har kun erfaring med photoshop biblen) den er ganske udemærket til at blive forklaret hvad de forekllige ting er, og nogle gange bliver der gået mere i dybden med tingene. Det ikke en bog man normalt læser fra side 1 til slut (har jeg dog prøvet med 3dsmax biblen, det gav ikke en dyt) men mere en bog man slår op i, eller man læser et bestemt kapitel man lige skal have på det rene.
Er du ikke til det engelske så der også lavet dansk litteratur. Ved idg har lavet nogle hæfter men er også stødt ind i www.photoshop-overblik.dk nogle gange, uden dog at havde prøvet deres materiale, men dem jeg har set og læst mig til som har prøvet er ganske tilfreds, har selv overvejet den til Indesign.
Og ellers så er der et hav at tutorials på nettet, både dansk og engelsk, og sikkert andre sprog hvis det var noget ;)
så er materialet sent til dig. jeg foreslår at du gennemgåd det fra ende til anden og laver alle øvelserne, det vil føre dig bredt igennem mange af funktionerne. jeg har også en del avanceret photoshop materiale, her er tale om tutorials fra nette, lavet om til pdf. De fleste kan stadig findes der ude
Det vigtigeste for at kunne de programmer, er at lære den indbyggede logik. F.eks kan man hurtigt fare vild i Photoshop, hvis man ikke finder ud af den overordnede idé med hvor tingene er sat sammen som de gør.
Jeg er helt klart bedst til Photoshop og Illustrator - InDesign kender jeg overfladisk, men det minder tilnærmelsesvis en del om Illustrator, så det skulle være til at finde ud af..
I første omgang vil jeg lige gennemgå det materiale jeg har fået af Kim vedr. Photoshop. Derefter vil jeg se om jeg har brug for mere viden mht Photoshop - det er det program jeg er mest sikker i (har efterhånden brugt det i 8-9 år). Illustrator er nok mere det jeg skal have trænet. Jeg har brugt det en del, men kender slet ikke alle værktøjer endnu.
Som skrevet starter jeg med det materiale jeg har fået - og vender så tilbage hvis jeg skal bruge mere hjælp.