Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad Tjener du på din Webshop?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Hornslet
Tilmeldt 19. May 09
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa aminoer

Jeg har længe gået og tænkt på at starte en webshop, nu er det nu så vil begynde og samle lidt informationer om hvad kan kan tjene på det og jeg vil også meget gerne høre om hvad webshop system i bruger, til jeres webshop. Vis i har nogle guldkorn til mig som er godt at huske på så må i også meget gerne komme med dem :P

M.V.H

Casper Kromann Nielsen

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 15:42

Casper:
lidt informationer om hvad kan kan tjene på det

Det tror jeg du får meget svært ved at lokke ud af folk. Det er ikke noget man fortæller i et åbent forum hvor konkurrenterne også sidder og læser med. Men du kan da være heldig :)

Der er netbutikker der tjener mange millioner, og der er mange der taber flere millioner.

Casper:
Vis i har nogle guldkorn til mig som er godt at huske på så må i også meget gerne komme med dem :P

Start med at finde nogle områder der interessere dig. Når du så har skrevet nogle forskellige områder ned begynder du at tjekke konkurrencen på disse områder. Hvis du ikke har et stort markedsføringsbudget og gerne vil starte blødt op så vælg et område uden alt for meget konkurrence.

Dernæst kan du begynde at finde leverandører, lægge budgetter mm.

Det er ihvertfald den indgangsvinkel jeg ville have på det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:43

Hej Casper

Før du begir dig i kast med denne nye verden, vil jeg da klart anbefale dig at du blive klædt godt på inden du går igang. Derfor vil jeg anbefale dig at du læser e-bøgerne "E-pusher" eller "Webshop-hvordan", de vil give dig et hav af guldkorn og råd om hvad du bedst bruger din tid og penge.

Held og lykke med projektet.

Fra Hornslet
Tilmeldt 19. May 09
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 15:48

Mange tak for jeres interesse i mit projekt

Martin Tygsen

Henning Wraae

Håber der er flere der vil komme med nogle gode råd.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 16:01

Hej Casper,

Tilføjer du mig ikke lige til msn?
Så kan jeg godt give dig lidt råd :)

Casper.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 16:03

Casper Blom:
Tilføjer du mig ikke lige til msn?
Så kan jeg godt give dig lidt råd :)

Lad os da få dem her i tråden så andre også kan få gavn af dem :)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:09

hej

Ja jeg synes klart det vigtigste for dig er produktet/ydelsen du vil sælge.

Altså starte med forretningsplanen, lige fra kundegrupper, leverandører, avance i din branche, budget , fuldtid/fritids shop, regler/lovgivning for dit område osv.

Selve shoppen/design , skal du selvfølgelig også tage højde for i budgettet, med opstart, samt månedlige udgifter til drift osv. , men ellers finder jeg den mindre vigtig i første omgang.

Dog skal du tage højde for lange ventetider, specielt betalingssystem ( PBS) kan der være lang ventetid på.

En billig shop kan via Dandomaine laves gratis. ( hvis du selv gider bruge tiden på det).

Månedlige udgifter ligger  for drift på 199,- for den mindste udgave, og så det samme for betalingssystemet.

Så for under 400 om måneden kan du komme igang.

Start med at lægge et konservativt budget, med dine forventninger om salg, avance , udgifter mv.

Held og lykke

jesper

www.sliknet.dk

Tilmeldt 3. Oct 07
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 09:38

Hej

Det virker på mig som den bagvendte måde at starte, hvis du ikke allerede har et produkt eller emne i tankerne ... men fisk er jo forskellige og hvorfor ikke Geeked

Jeg vil heller ikke ud med hvad vi tjener i shoppen, men mit råd er, at uanset hvad du vælger at sælge så skal du være forberedt på at lægge mange timer i det, hvis du også vil tjene gode penge på det. Det er nok meget få, som får bare en rimelig forretning uden en laaang arbejdsuge.

Mit forslag er, at du skal skrive dig en forretningsplan med dine tanker omkring produktet, markederne, konkurrenterne, finansieringen, budget, perspektiverne osv. På den måde kan du spore dig ind på, hvordan en forretning vil kunne hænge sammen, og hvad det er du gerne vil.... Hvis det ser fornuftigt ud, kan du smide forretningsplanen ud igen, og begynde at planlægge detaljerne for en opstart.

Hvis du beslutter dig for at starte op, så vil gode bøger omhandlende e-handel og SEO være god godnatlæsning .... og ellers er der masser af erfarne mennesker herinde som gerne vil hjælpe.

Held og lykke med det.

Mange hilsner og god sommer, Carsten

Børnetøj og udklædningstøj - http://dk.rosaogridderen.com

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 20:24

Casper:

Hejsa aminoer

Jeg har længe gået og tænkt på at starte en webshop, nu er det nu så vil begynde og samle lidt informationer om hvad kan kan tjene på det og jeg vil også meget gerne høre om hvad webshop system i bruger, til jeres webshop. Vis i har nogle guldkorn til mig som er godt at huske på så må i også meget gerne komme med dem :P

M.V.H

Casper Kromann Nielsen

Du har allerede fået nogle gode råd her i tråden. Men vil også lige give mit besyv med.

Jeg driver en række webshops i min virksomhed f.eks. Skagen-Ure.dk og Alun.dk - der er markedet også blevet undersøgt grundigt inden. Jeg vil anbefale dig at prøve at finde en niche ala økologiske mursten, oste-høvle - eller et andet område hvor der bliver solgt en stor del vare inden for hele området, men du satser på én niche inden for dette - eller et mærke, som vi har gjort med skagen inden for ure. Og så hvis du kan gøre det uden lager og pakkeri - så er det rigtig godt på vej.

Når du har fået dette på plads skal du igang med det praktiske:

• Finde en til at lave lidt grafik til dig
  • Finde et shop system
  • Finde en til at bygge din shop
  • Ansøgning til PBS om en indløsningsaftale når din shop er ved at være klar

Jeg kan se du søger job omkring Århus, ærgeligt det ikke var i København, for vi er på udkig efter en shop-manager, så kunne du stifte lidt bekendtskab med at drive en netbutik.

Angående shop system vil jeg sende en anbefaling af sted mod DanDomain som er et system hvor man let kan komme igang og som dække langt de fleste behov, når dette er sagt har jeg netop lanceret et Kom-I-gang-DanDomain koncept, hvor du kan komme igang med en websop for under 10.000.

Skrive endelig hvis du har nogle konkrete problemstillinger - lidt svært at tage fat i alle problemstillinger her.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 20:49

Hej Kristian

Du nævner "uden lager og pakkeri" har du et forslag til hvordan sådan et luksus kunne opnås ;-) ?

Mvh

Thomas

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)