Jeg har ikke læst alle indlæg og håber ikke jeg gentager! Danmarks designskole eller den grafiske højskole, som har skiftet navn (søg lige selv). Der er også nogle IT udannelser på kbh.
Men hvis du blot ønsker at lave hjemmesider, så er der utallige mere eller mindre seriøse uddannelser eller kurser. Desværre med meget dårligt ry, fordi der er blevet postet arbejdsløse i hobetal i sådanne projekter. Nogen troede en IT boble kunne klare alt... At lave hjemmesider kan de fleste. Så jeg synes du skal definere nærmere hvad det er ved hjemmesiderne der interesserer dig. Er det programering (og alt det jeg ikke engang ved hvad heder), kunne du kigge i retning af datalogi, matematik og Ingeniør, eller er det kunsten, designet eller det kreativt udøvende, kunne du kigge mere i retning af decideret kreative uddannelser. Tal med en uddannelsesvejleder og hvis du er i tvivl, så vent et år. SU kommer ikke retur hvis du vælger forkert. |
Hvis det kun er design du tænker på , så anskaf dig photoshop! og så kræver det tålmodighed og interessen for at lære det. Du kan finde en masse forskellige tutorials, som viser hvordan du bruger de forskellige ting, og sidst men ikke mindst, er det godt at være kreativ.
Du kan selvfølgelig os ta dig en uddannelse indenfor dette. :)