Jeres klik procenter er meget høje, urealistiske. Og den med at oprette blindgyder, kan få din adsense konto lukket.
Jeg kunne sikkert med lethed booste min klik-procent, til tilsvarende. Ved at "nare" mine brugere til at klikke. Men det ville jo være det samme som at stjæle fra dem som annoncere. I øvrigt så siger googles ToS også at man skal placere adsense enheder med en passende afstand fra andre klik-bare elementer, eksempelvis navigations links. I de fleste tilfælde vil omkring 1em's afstand være en god forholdsregel, men på nogle sider kræves der mere end det, for at minimere de invalide kliks.
Nu har jeg har set mange af de sider som påstår at have så høje klik procenter, og min erfaring har vist mig, at de generelt er ubrugelige for deres besøgende. Nogle af dem er fokuserede på "hvordan man tjener penge online", og de sider er lige på kanten med googles forretnings betingelser. De fleste sider har bare en masse affiliate links (de er nærmest blindgyder), med et høj-kontrast amatør design, uden noget egentligt indhold på siderne.
Og de enkelte sider der havde unikt indhold, havde placeret deres adsense enheder, på en måde der fik deres side til at virke "rodet", sådan at Brugerne nærmest bare klikker på reklamerne, fordi det er svært at finde noget andet at klikke på.
Mange brugere der kommer til en "rodet" side, vil begynde at klikke på ting som bare ligner klik-bare elementer, de kliks kan så igen også blive opfattet som invalide kliks. Den slags sider er i øvrigt lige på grænsen til at blive udelukket fra adsense, mange af dem går direkte imod googles forretnings betingelser, og flere af dem har ikke en gang, taget sig tid til at lave en Privat Poltik, som er påkrævet for at placere adsense enheder på deres sider.
Det er heller ikke tilladt at oplyse direkte klik frekvenser. Men jeg kan sige så meget, at jeg har omkring 1/klik om måneden. Og en af mine sider har ellers en god potion besøgende. Det er en dårlig ide at være afhængig af adsense, eller reklamer i det hele taget. Indfør i stedet noget bruger betaling, det giver meget mere. Og så sælg i øvrigt nogle annoncer via din egen side, og lav dit eget affiliate program.