Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adsens klik %

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer alle sammen

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad andres klik procent på adsens er.

Min ligger på 3-5 %, og kunne godt tænke mig at høre, og det er ok, eller det kan blive meget bedre.

Mange hilsner Kenneth

Fra Ribe
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 20:52

Det er ganske normalt. Pludselig kan der være et udsving, der får det i nærheden af 10 %.

Mvh

Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 15:39

Det kommer helt og holdent an på hvad sidens formål er. Jeg har skabt websites hvis formål var at skabe adsenseindtjening. Min egen succesrate er at mindst hver anden skal klikke på adsense, og den rate har jeg ramt ved flere lejligheder. -> dvs +50% (for enkelte undersider, men aldrig for sitet som helhed)
Jeg er tilfreds med 20-30%, men irriteret hvis jeg ikke kan få den tættere på 50%

Det afhænger også af sitets emne. Nogle emner er skabt til adsense, andre giver ikke brugeren synderlig lyst til at klikke sig videre. I nogle tilfælde er der slet ikke nogen der reklamerer med adwords - og så er emnet jo slet ikke adsense relevant.

På min blog har jeg 7.15%, men den er ikke skabt til Adsense. Her er Adsense bare en ting jeg lægger på for at det skal dryppe lidt.

Fra Ribe
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 08:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har du et eksempel på en side, der giver 50 %. Det lyder umiddelbart urealistisk:)

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 16:02

Jeg vil også gerne se en side med 50% Big Smile

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:05

En side med 50% kliks kan du da nemt leve af... Med mindre de 50% stammer fra 20 besøgende...

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 16:05

Den er nemlig ikke 50% mere hvis han linker ud til alle som jer, som ikke klikker Smile

Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 18:34

Simon:

Den er nemlig ikke 50% mere hvis han linker ud til alle som jer, som ikke klikker Smile

.. ja, og derudover bliver ens største adsense succeser nødsaget til at være hemmelige. Både emne og metoder kan efterlignes, og så er det tilbage til laboratoriet fordi indtægten daler.

Jeg vedgiver jeg får ikke meget ud af at nævne mine 50% udover at jeg lyder opblæst og utroværdig - så lad os lige blive ved min pointe. Klik-procenten afhænger af site, emne, placering og flere parametre endnu.

Mit arbejde med Adsense handler om at trække informationssøgende til mine sites. Sende dem gennem sitet evigt fristet af Adsense, og sørge for at de ender i en blindgyde med kun en udvej. Med mine nicher er det som regel den rette "kunde" der når videre til mine subsites... Den slags kunde der søger, og så har jeg i mange år udviklet på gode metoder til at servere udgangen. "Kære kunde: det er tekstannoncen eller krydset i hjørnet.. du vælger selv". (det er i disse blindgyder jeg sigter efter +50%)

Af logiske årsager kan man ikke have samme succes med et site med tonsvis af trafik. Her er det andre strategier der skal benyttes, som oftest fordi man har gang i et website der rent faktisk tilbyder andet end blindgyder.

Jeg startede min blog tidligere på sommeren, presset af en god ven, og jeg synes egentlig det er fornøjeligt at give gode råd. Sving forbi og læs mine indlæg. Benyt kommentarfunktionen til at bede om fif der svarer til indlæggenes emne.

Tilmeldt 27. Jun 09
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 19:09

ligger og svinger mellem 19.42% og 25% på de sider der er optimeret til adsense og omkring et sted mellem 4.0% og 10% på de sider der ikke er lagt så meget vægt på adsense på.

Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:53
Gennemsnit 3,2 stjerner givet af 5 person

Jeres klik procenter er meget høje, urealistiske. Og den med at oprette blindgyder, kan få din adsense konto lukket.

Jeg kunne sikkert med lethed booste min klik-procent, til tilsvarende. Ved at "nare" mine brugere til at klikke. Men det ville jo være det samme som at stjæle fra dem som annoncere. I øvrigt så siger googles ToS også at man skal placere adsense enheder med en passende afstand fra andre klik-bare elementer, eksempelvis navigations links. I de fleste tilfælde vil omkring 1em's afstand være en god forholdsregel, men på nogle sider kræves der mere end det, for at minimere de invalide kliks.

Nu har jeg har set mange af de sider som påstår at have så høje klik procenter, og min erfaring har vist mig, at de generelt er ubrugelige for deres besøgende. Nogle af dem er fokuserede på "hvordan man tjener penge online", og de sider er lige på kanten med googles forretnings betingelser. De fleste sider har bare en masse affiliate links (de er nærmest blindgyder), med et høj-kontrast amatør design, uden noget egentligt indhold på siderne.

Og de enkelte sider der havde unikt indhold, havde placeret deres adsense enheder, på en måde der fik deres side til at virke "rodet", sådan at Brugerne nærmest bare klikker på reklamerne, fordi det er svært at finde noget andet at klikke på.

Mange brugere der kommer til en "rodet" side, vil begynde at klikke på ting som bare ligner klik-bare elementer, de kliks kan så igen også blive opfattet som invalide kliks. Den slags sider er i øvrigt lige på grænsen til at blive udelukket fra adsense, mange af dem går direkte imod googles forretnings betingelser, og flere af dem har ikke en gang, taget sig tid til at lave en Privat Poltik, som er påkrævet for at placere adsense enheder på deres sider.

Det er heller ikke tilladt at oplyse direkte klik frekvenser. Men jeg kan sige så meget, at jeg har omkring 1/klik om måneden. Og en af mine sider har ellers en god potion besøgende. Det er en dårlig ide at være afhængig af adsense, eller reklamer i det hele taget. Indfør i stedet noget bruger betaling, det giver meget mere. Og så sælg i øvrigt nogle annoncer via din egen side, og lav dit eget affiliate program.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)