Jeg står snart til at modtage min første udbetaling fra google adsense, og er også på udkik efter andre programmer, det er begyndt at se lovende ud. På nuværende tidspungt er min eneste indtægt igennem reklamer på mine hjemmesider. Jeg bor PT hos mine forældre, så jeg har ikke selv nogle udgifter.
Spørgsmålet er om det kan betale sig for mig at få et CVR nummer? Eller om det bare vil give en masse extra arbejde, eller extra udgifter, fordi jeg har hverken tid eller flere penge at rykke rundt med. Min tid går med video redigering, udvikling af mine hjemmesider, samt SEO af samme. Og forskellige mindre freelance opgaver. Der er også noget med jeg skal opgive til skat hvad jeg tjæner, er der nogen som ved hvordan jeg kan gøre det? Og hvordan jeg indsender den skat jeg skal betale?
Er der ikke også noget med, at jeg kan spare penge ved køb af software og hardware som jeg bruger i mit arbejde? |
Ja, til ekstra arbejde.
Du har vel et frikort du kan løbe på?
Det er ikke så simpelt med hardware, fordi du i princippet ikke må benytte det til privat brug, men softwareprogrammer er noget man bør købe gennem enkeltmandsvirksomhed.
Stil samme spørgsmål i revisor kategorien her på amino, og du får bedre svar.