Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stigning i Trafik og Shared Hosting

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg udvikler en efterhånden større side på Engelsk, og har planer om at ændre nogle ting, der vil give mine brugere en del nye funktioner.

Jeg hoster min side hos one.com, det har fungeret helt fint, jeg har været meget opmærksom på at optimere min PHP/MySQL, for at undgå eventuelle begrænsninger.

Men sagen er at det sandsynligvis ikke kan blive ved med at gå. Jeg er mest opsat på at ændre DNS indstillingerne, og så bare hoste siden selv.

Det er et com domæne, havde det været dk, kunne jeg vist bare logge ind hos hostmaster, og lave det den vej. DNS Panelet hos one.com, ser ikke ud til at tillade jeg ændre selve domænet, kun subdomæner.

Til at starte med vil jeg gerne beholde mit webhotel, som backup hvis noget går galt. Og  til at hoste mine mails. Forslag?

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 18:44
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Snak med Martin fra adnecto.dk har selv en virtuel server hos dem, og må sige at jeg er rigtig godt tilfreds med deres produkt. Nærmeste ingen nedetid, og hvis der er noget skriver man bare til dem og så er de super behjælplige..

mvh Kristoffer

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 18:50
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person
Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 03:36

Det lader ikke til at være meget man spare om måneden, en anden grund er nettop at jeg vil spare hosting omkostninger. Plus så at have de fordele den ekstra kontrol giver, og fordelen ved at have alt i nærheden hvis en harddisk skulle gå ned. Osv.

Men det med Gratis DNS vil jeg i hvert fald se på. Men tror også jeg ender med at opsætte min egen mail server. Spørgsmålet er bare hvor langt man kommer med 1mb i upload, jeg har også mulighed for at sætte det op hos en bekendt med 10mb, men så kommer det vel ud på det samme.

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 08:18

Hejsa,

Hvis det er en større side du driver (større ved jeg ikke helt hvad betyder?), så skal du have en hosting-provider indover. Det er galimatias at hoste en stor side hjemmefra med en 1MB forbindelse. Det ender med at være den langsommeste side på Internettet!

Derudover er tiden til opdateringer af serversoftware, backups osv. overhovedet ikke godt givet ud, når man overvejer hvor lang tid der går med den slags, kontra hvor lidt det koster at få andre til det.

Jeg vil absolut råde dig til at købe et webhotel der lever op til dine krav, og så flytte din side til det.

Mvh
Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 10:17
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

NUhol:

Men det med Gratis DNS vil jeg i hvert fald se på. Men tror også jeg ender med at opsætte min egen mail server. Spørgsmålet er bare hvor langt man kommer med 1mb i upload, jeg har også mulighed for at sætte det op hos en bekendt med 10mb, men så kommer det vel ud på det samme.

Som andre anbefaler, vil jeg også give mit besyv med om Google Apps Yes. Hvorfor dog sætte din egen mail server op og have besvær med dette når du kan bruge Google som... let's face it... har flere folk og mere tid til at adminstrere deres mail servere end du nogensinde vil få. Mange af mine mere nørdede venner fortæller mig altid om alle deres servere de har stående i deres kælder og det eneste jeg tænker er "tænk at de gider".

Det er måske sjovt hvis man kan li' at lege med hardware og server opsætning, men ellers vil jeg gerne bruge mit yndlingscitat fra filmen Ford Fairlane:

"Talking to Zuzu was like masturbating with a cheesegrater, slightly amusing, but mostly painful."

Hvis målet er at lege og finde ud af hvordan man sætter mail servere op, jamen så gør det. Hvis målet er at have en stabil mail og tid til at fokusere på din forretning, så vælg Google.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 10:26

Hej Rasmus,

Jeg erkender, at jeg ikke er den store ekspert i Googles mailløsning.

Hvordan håndterer Google fælles kalender, public foldere, "optaget tid" , ressource booking (mødelokaler, projektorer, firmaet fællesbil m.m.)?

Jeg ved, hvordan Exchange servere gør det og kunne da godt tænke mig at vide, om Google kan gøre det lige så godt. Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:19

Nielco IT:

Jeg erkender, at jeg ikke er den store ekspert i Googles mailløsning.

Hvordan håndterer Google fælles kalender, public foldere, "optaget tid" , ressource booking (mødelokaler, projektorer, firmaet fællesbil m.m.)?
Jeg ved, hvordan Exchange servere gør det og kunne da godt tænke mig at vide, om Google kan gøre det lige så godt. Smile

Vi bruger også Google Calendar, og vi har ingen problemer med at oprette en "fælles" bruger. Det er klart at der ikke er "public folders" som vi kender dem i Exchange, men langt hen ad vejen kommer man langt med at lave en fælles bruger og så få en notifikation når der ligger noget i denne postkasse. De gange vi skal bruge resource bookning har vi valgt at oprette en specifik bruger (fx projektor A).

"Optaget tid" fungerer ganske fint (man kan både sætte en begivenhed til man er optaget eller ikke optaget). Pt har jeg omkring 4 kalendere "merge't" ind i min så jeg ser aftaler for 3 andre ad gangen, men dette kan let slås til og fra. De forskellige kalendre bliver farve kodet (lillemors er fx lyserød Smile).

Jeg savner på ingen måde Exchange/outlook, alene søgemekanismen i mailen gør at jeg aldrig kan opgive at bruge Google til min mail. Det er først for ganske nyeligt at søge funktionen i Outlook blev bare acceptabel.

Generelt vil jeg anbefale alle mindre virksomheder til at prøve dette fremfor selv at fedte rundt med at sætte servere op (mand.... jeg burde få en medalje eller lign. fra Google så'n som jeg skamroser dem).

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:44

Peter Holmstrand:

Det er galimatias at hoste en stor side hjemmefra med en 1MB forbindelse. Det ender med at være den langsommeste side på Internettet!

Derudover er tiden til opdateringer af serversoftware, backups osv. overhovedet ikke godt givet ud, når man overvejer hvor lang tid der går med den slags, kontra hvor lidt det koster at få andre til det.

I gamle dage var det også normalt, at hver eneste fabrik havde sit eget powerplant - var det ikke en idé? I stedet for at fokusere på forretningen, kan man så både drive hosting- og el-forsyningsvirksomhed med dertil øgede kapacitetsomkostninger ;)

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 12:05

Rasmus Lindgren:

Generelt vil jeg anbefale alle mindre virksomheder til at prøve dette fremfor selv at fedte rundt med at sætte servere op (mand.... jeg burde få en medalje eller lign. fra Google så'n som jeg skamroser dem).

Smile
Jeg ser (sikkert ikke overraskende) lidt anderledes på det med servere.

De fleste mindre firmaer vil under alle omstændigheder have brug for en server til sikker deling af dokumenter, udskrivningsstyring m.m.
En entry level Small Business Server 2008 Standard koster i dag ikke meget mere end en almindelig Windows server.
Men med en Small Business Server får man Exchange mail, FTP-server, Webserver, sharepoint server m.m. med i pakken.
Nu ved jeg, at nogen måske vil protestere og anbefale NAS enheder til deling af fælles dokumenter samt påpege, at en moderne netværksprinter i dag har egen printserver indbygget. Men NAS enheder tilbyder ikke den samme fil-sikkerhed som en Windows server hvor brugerne er meldt ind i domænet/AD'et som på en ordentligt installeret Small Business Server. Smile 

Den Google mail funktion, som du så varmt anbefaler, skal sættes op, og nogle mindre virksomheder har ikke den nødvendige tekniske indsigt til selv at gøre det. De vil derfor efterspørge hjælp til det.
Her er der vel ikke den store forskel mellem Exchange og Googles mail.
Søgefunktionen i mails under Exchange 2007 er da glimrende. PÅ en fornuftigt konfigureret server, foregår søgningen hurtigt.

Googles mail er sikkert udemærket. Jeg er sikker på, at der er brugere til begge typer mail-løsninger. 
Min pointe er bare, at man bør være opmærksom på andre faktorer end  selve mail-delen, når man vælger en IT-løsning til firmaets brugere.Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)