Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bliver man verdens bedste programmør

Side 4 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Køge
Tilmeldt 3. Feb 07
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes vel ikke nogen egentlig uddanelse som programmør, men en del uddannelser, hvor du lærer programmering som fag.

Den mest relevante vil muligvis være en "Master i it Softwarekonstruktion": http://www1.itu.dk/sw81871.asp. Det ser ud til, at den er mest fokuseret på softwareudvikling.

Til de formål, du beskriver, kan du sikkert klare dig med mindre, og så kunne du evt. gå efter et enkeltfag for at teste, hvor dit eget niveau er i forhold til en uddannelse. På www.itu.dk er der f.eks. enkeltfag som Avancerede algoritmer, Engine programmering, Performance og test og mange flere enkeltfag, som kunne være relevante.

Programmeringen er kun en lille del af det at udvikle software.

Som en anden skrev kommer det rigtig meget an på, hvad du vil på længere sigt. Jeg var på et tidspunkt hos Navision, hvor en hel del mennesker både havde læst datalogi og HD for også at have den rigtige forretningsforståelse, men så bliver det en langtidsplan.

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 23:44

Jeg synes der kommer mange gode forslag, men det er kun Jesper Jørgensen der forsøger at gøre opmærksom på, at der er pokkers til forskel på, hvad det er du kan bruge uddannelsen til, og du derfor er nødt til at gøre dig klart, hvad er det du vil.

Vil du skrive hjemmesider, så er vi nok mere over i noget multimedia-designer-agtigt, fremfor ingeniør eller datalog. Vil du skrive OS-kerne, så skal du måske overveje datalogi, vil du skrive mikrokode til småsystemer, er ingeniør nok vejen.

At lære om sprogteori, som er det første du ligger op til, er Uni-uddannelse. At lære at skrive og designe websites...er måske ikke oplagt til en Uni-uddannelse (du kan bygge ovenpå mm-designer, og vist læse noget på IT-U, hvis du har mod på mere).

Min pointe er alene,at du er nødt til at være meget mere skarp i, hvad det er du vil ende med, og så spørge til den retning - ellers får du en tråd som det her, hvor folk anbefaler dig alt fra statsaut. revisor til selvuddannet plastickirurg.

Fra Odense
Tilmeldt 28. Feb 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 16:26
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

M_Munksgaard:

Min pointe er alene,at du er nødt til at være meget mere skarp i, hvad det er du vil ende med, og så spørge til den retning - ellers får du en tråd som det her, hvor folk anbefaler dig alt fra statsaut. revisor til selvuddannet plastickirurg.

Ja det har du ret i.

Jeg vil gerne kunne programmere alle former for hjemmesider. Også mere avancerede som webshops med regnskabsintegration, eller lave robots der crawler andre hjemmesider, samt mere alimindelige algoritmer. Det er enten dette jeg gerne vil lære. Ellers skal det være en uddanelser hvor jeg lærer at lave mellemstore programmer som spamfighter, poker-edge, ftp-programmer osv.. :) Håber det hjalp lidt ellers skriver du bare igen!

Side 4 ud af 4 (33 indlæg)