Er llige blevet indlogeret på dette forum.......da mine venner, kæreste har opfordret mig til, at søge andre græsgange....tror ikke de kan rumme alle mine idéer.......
Hvorom alting er.....har jeg helt tilbage fra BARNS BEN interesseret mig for reklameudformning, skøre scoops, idéer mig her & der og vice versa....... har konstant idéer....og burde nok være ansat i et reklamebureau....
Har adskillige gange udformet koncepter derhjemme (og gemmer dem for sjov)....og tro det eller lad vær´ .....som min kammerat sagde.....kunne jeg var blevet rig adskillige gange......"ser ting i krystalkuglen".....andre først ser lang tid efter......deraf "den gode idé".......har oplevet flere gange, at andre opfatter idéen op til 5-8 år efter.........og nej jeg skal ikke lyde som en "selvoptaget" idiot, der tror alt funger..! slet ikke.....
Men er der nogen der ved hvad pokker jeg skal stille op med alle disse forretningsidéer.....som jeg trænger til at sætte i system.......for mig er det ikke det at blive berømt, rig eller på andre måder tilkomme sådanne værdier i livet.....for mig er det nærmest..........et must at kunne vidergive "idéer" til håbefulde entreprenører....MEN HVORDAN?....en hjemmeside eller ..........
Hvis dine idéer virkelig er brugbare og hvis du har en drøm om at være ansat i et reklamebureau, så er det da helt sikkert den drøm du skal forfølge, eller alternativt, hvorfor prøver du ikke at starte en form for virksomhed selv, eller sammen med en kompagnon, hvor du så er den kreative idémand og din makker så besidder nogle andre forcer? Ved ik lige hvad du lavet pt, men livet er efter min mening for kort til at være ansat, så skynd dig at komme igang med at få bygget din egen virksomhed op
Inden længe tror jeg at Amino lancerer en form for idé-børs, hvor du så kan sætte dine idéer til salg.
Lyder lovende med en idébørs. Det er nemmerlig svært, når idéer i første fase typisk opfattes som værende flagrende..... derfor kunne det netop være rart at få sat dem i system og deslige. Den sparringspartner/kompagnon jeg leder efter skal kunne formå, at sætte "idéerne" i system.....og i bogstaveligste forstand forsøge "at praktisere og omsætte" dem til virkelighed!
Det skulle ikke være noget problem at finde. Der findes helt sikkert masser af "praktikere" herinde, som gerne vil i kompagniskab med en kreativ person som ser idéer overalt
En idé kunne også være at deltage i en netværksgruppe med andre iværksættere/selvstændige. I en sådan gruppe vil du kunne lufte dine idéer overfor nogen der sikkert allerede har erfaring med at bygge noget op fra idé-fasen og så finder du sikkert hurtigt ud af om dine idéer holder vand i den virkelige verden og hvis de gør, så kunne det måske være her at du finder din nye kompagnon.
Vi er selv ved at stifte en netværksgruppe i Fredericia, hvor vi mødes første gang d. 29. Juni. Her har vi dog besluttet at vi max vil være 8 deltagere og det er vi nået nu, men hvis der skulle falde en fra, er du da velkommen
Jeg har det selv på samme måde. Jeg kommer altid op med en masse nye ideer, som jeg virkelig brænder for. Mit problem er at jeg simpelhen ikke kan koncentrer mig om én ting, før nye ideer kommer op om noget helt andet. Hvad skal vi gøre ved det? Jeg tror nu også det er bedst at finde sammen med en kompagnon, som er lidt mere pragmatisk...
Jeg har selv ligesom dig, også en stor mappe stående med alle mine ideer...og der kommer tit flere til. Jeg har endelig indrømmet overfor mig selv, at jeg aldrig får disse ideer i live, af mig selv. Derfor vil jeg også hellere dele mine ideer med iværksættere, så de ikke går til spilde.
En idebørs på Amino ville være rigtig fedt....det ville være rart at få afløb for sine ideer
Held og lykke til dig Klaus og jeg håber dine ideer bliver virkelighed.
Rart at høre, at det ikke kun er mig der om man så må sige "lader sig indebrænde" med et hav af idéer.........nogle med saft & kraft andre uden hold med virkeligheden!......endnu Så lad os få sat skub i idébørsen.......
Er ligeledes selv en kæmpe idé fabrik, men det handler om at fokuserer på en ting ad gangen.. ellers bliver idéerne aldrig ført ud i livet..
At indgå i et samarbejde, kan være en stor fordel men også en stor udfordring.. tingene skal være talt godt i gennem, så begge / alle parter er indforstået med samarbejdets omfang, samt hvem der har hvilke forvendtninger og roller osv...osv..
Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk
Et lille citat fra Hr. Thorborg: Ideer er sølv, udførelse er guld ;-)
Får selv masser ad ideer og det tror jeg faktisk er ret normalt, når man har et iværksætter sind. Men det er ALT det der kommer BAGEFTER der kræver!! Focus, Research, Forvirring, Foucus :-) osv.
Selv gør jeg det at jeg stiller det op og spørger mig selv, hvordan skal jeg selv ønsker at være en del af projektet ? Ønsker jeg at arbejde 40 timer om ugen når projektet er stablet på benene, vil jeg have et fast arbejds sted, har jeg virkelig passion til at beskæftige mig indenfor denne niche i de næste 3 år, hvad taler for denne ide og hvad taler imod osv :-)