Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværk05 - Thorborg

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Desværre var jeg stand-bundet, så jeg fik ikke hørt Thorborgs foredrag. Men, at dømme efter de forbipasserendes reaktioner var foredraget i særklasse det bedste på messen, og efter sigende indholdte det passende doser gadedrengs provokationer.

Lad mig lige benytte lejligheden til at takke Martin i en helt anden anledning.

For knap 5 måneder siden mødte jeg en anden iværksætter her på Amino, nemlig den gode, Michael Nilsson. Vi besluttede at give hinanden en chance (forretningsmæssigt). Og det har indtil videre vist sig at være en rigtig god ide. For vi er nu i fuld firesving med at gøre www.afront.dk til et globalt konglomerat   
Men vi var aldrig nået en tomme sammen, hvis det ikke havde været for Amino, og Martin Thorborgs forbilledelige initiativ (stop mig hvis det bliver for meget).
 
Ærbødigste hilsner Amjad
 


Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 9/5/2005 8:08:42 PM Forfatter: Amjad Halim

Desværre var jeg stand-bundet, så jeg fik ikke hørt Thorborgs foredrag. Men, at dømme efter de forbipasserendes reaktioner var foredraget i særklasse det bedste på messen, og efter sigende indholdte det passende doser gadedrengs provokationer.

Lad mig lige benytte lejligheden til at takke Martin i en helt anden anledning.

For knap 5 måneder siden mødte jeg en anden iværksætter her på Amino, nemlig den gode, Michael Nilsson. Vi besluttede at give hinanden en chance (forretningsmæssigt). Og det har indtil videre vist sig at være en rigtig god ide. For vi er nu i fuld firesving med at gøre www.afront.dk til et globalt konglomerat   
Men vi var aldrig nået en tomme sammen, hvis det ikke havde været for Amino, og Martin Thorborgs forbilledelige initiativ (stop mig hvis det bliver for meget).
Ærbødigste hilsner Amjad


Nej bliv endelig ved, kan man få nok af den slags?
Tak for det!

Dbh Martin
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 9/5/2005 7:37:52 PM Forfatter: Martin Tygsen haha når man først begynder at følge med over mobilen når man er på ferie, kan man vidst betegnes som nørd ;)


Jeg er ikke så nørded endda, men jeg er informationsfreak og det er nok desværre værre

Dbh Martin
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 9/3/2005 6:10:30 PM Forfatter: Paul Sørensen Kan godt give et referat, hvis det er i orden med Martin? Men tag ind og se ham, det er sgu en oplevelse. :)


Det er helt ok!

Dbh Martin
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Jamen lad mig fortsætte lidt med at rose dig til skyerne.

Sjællendt har jeg set et så seriøst og dejligt debat forum hvor man får viden ud af at læse hvert eneste indlæg. :)

EDIT: informationsfreak er også en form for nørd, du slipper ikke
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 9/5/2005 8:59:53 PM Forfatter: Martin Tygsen Jamen lad mig fortsætte lidt med at rose dig til skyerne. Sjællendt har jeg set et så seriøst og dejligt debat forum hvor man får viden ud af at læse hvert eneste indlæg. :) EDIT: informationsfreak er også en form for nørd, du slipper ikke

Ja jeg er også rigtig glad for det må jeg indrømme og det er ikke mindst pga. ildsjæle som dig selv, der gider at dele lystigt ud af egne erfaringer.
Og lad det være en opfordring til de mange tusinde som læser med på siden, uden at bidrage. Kom med jeres erfaringer, i ved helt sikkert et eller andet som vi andre kunne blive klogere af. Hvis ikke, så koster det ikke andet end lidt spildte bits og bytes og de er billige :-)

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Og jeg vil da også lige takke Multidata for den fine messe. Det er et hammer godt initiativ og det sparer mig for at gøre det samme og det er jeg sgu glad for! At lave en god messe er ikke for børn...

Dbh Martin
Tilmeldt 5. Sep 05
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

vil bare kommentere Iværk05, som var en fin udstilling. Højdepunktet var Thorborgs fordrag, som var sjovt og inspirerende. Er selv startet op som selvstændig på deltid, men fik da lyst til at suse hjem og holde en den vildeste hawaii fest og uddele gratis smykker. Specielt ordene  fra Thorborg, at det er interessen og ikke pengene man skal fokusere på - det er det der gør at man kan sidde til kl 3 om natten og arbejde!!
 
Ellers savnede jeg nogle flere stande, udover Paradis, med iværksættere som havde fået banket noget op. Tænker ikke på at hyre Ernst & Young eller Multidata med det samme..;)
 
Hilsen Holm
 
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Som lovet et lille referat :)


Foredraget handlede om hans liv, specielt i opstartfasen.

Han startede på gymnasiet fordi det gjorde man bare, hvis ikke man ville være en taber. Fandt ud af han ikke var god til matematik og droppede ud, for derefter at få job på en tankstation. Her fik han lov at køre chefens nye Mercedes ned til politigården, køre en politibil tilbage til tanken, vaske og polere den, for derefter at starte forfra med en ny. Holdt i 2 uger, da de lå og trak hjulspind i dem. :P

Hvis jeg ikke husker meget galt, begyndte han herefter at køre taxa og læse Ekstra Blader, men stoppede igen efter 1½år, da han ikke blev udfordret mentalt, og blot følte han blev dummere og dummere. Derefter ville han være politibetjent, men var ikke gammel nok, og tog derfor et år på handelsskolen for efterfølgende at blive kontorelev på en politistation.

Senere kom han i militæret og tjente sin værnepligt, hvorefter han søgte ind på politiskolen, og bestod alle prøver perfekt. Da han derefter søgte ind i politiet, fik han af vide de ikke havde brug for flere denne årgang, og han måtte prøve igen året efter – og i øvrigt tage prøverne om.

Lidt skuffet startede han på HF inde på Nrd. Bro i en klasse fyldt med autonome. Han faldt dog hurtig i snak med en gartner der hedder Pan.

Mens han gik på HF fik han den idé at kopiere sharewarespil og sælge dem videre. Han gik i gang derhjemme, kopierede disketter, lavede covers og valgte at tage ind i Metro for at sælge dem. Nogle dage senere gik han i Metro og så alle hans spil stod på et stort rack, hvor alle mennesker havde mulighed for at købe dem – stort øjeblik at se sit første produkt til salg for mængden. Der var dog en ting der nærede ham, de tog 79kr pr. stk., og have KUN betalt ham 10kr. Selve produktionsomkostningerne havde ligget på 6kr.

Han fandt hurtig ud af han var det forkerte led i kæden, og besluttede så at åbne en butik på Falkoner Allé sammen med Pan, hvor de selv stod for salget af spil.

De udvidede til at købe/sælge brugte spil, men opdagede hurtigt kunderne kom og solgte spil, for derefter at gå ned i de andre butikker og købe nye. Pan fandt på de kunne give mere for de brugte spil, hvis kunderne brugte deres penge i deres butik, frem for konkurrenternes. Samtidig gav Martin og Pan også support på spil folk havde købt andet steds, hvilket viste sig at give pote.

Forretningen blev en succes, hvilket de andre butikker på vejen hurtig måtte sande. De lukkede alle efter 1½ år.

Martin og Pan fik så den idé at de ville udbyde Internet til den normale befolkning. Dengang i 1995 var næsten kun universiteter og få virksomheder på nettet. De vidste egentlig ikke hvordan de skulle få det op og havde aldrig selv prøvet Internettet, men de havde troen på det, og sendte derfor 4000 nyhedsbreve ud pr. post til deres kunder. I nyhedsbrevet stod der, at hvis de smed 1500,-, ville de få Internet om 2-3 mdrs. tid. 200 af kunderne ”hoppede på den”, og de fik det op at stå.

Hurtigt blev de trætte af folk ringede og spurgte om eks. ”hvordan finder man DSB’s hjemmeside”, og idéen bag Jubii startede. De samlede alle kendte hjemmesider på en side, så folk lettere kunne finde vej, så de blev fri for at tage telefoner konstant.

Jubii udviklede sig hurtigt og blev en mindre konkurrent til Yahoo, hvilket de 2 collegefyre bag Yahoo hurtig fandt ud af, og bød derfor 200.000,- for at lukke Jubii. Martin og crewet var dog ikke interesseret i at droppe Jubii, og kørte det derfor videre. Senere fik de et tilbud af Fransk Telecom, som på et meget mærkelig møde omhandlede cykler og andre ting de ikke helt fik fat i, bød gutterne 200 millioner, men de takkede igen nej.

Jubii blev større og større og mere interessant. Spray kontaktede dem og bød 500 millioner for at de arbejde videre, dog under Spray.se. De takkede igen nej, hvilket fik svenskerne til at klø sig lidt i håret, for derefter at tilbyde d

Tilmeldt 5. Sep 05
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen, så vil jeg da ligeledes benytte lejligheden til at takke for det flotte arrangement i Forum i weekenden. Det var overvældende og meget inspirerende. Nåede desværre ikke Martin Thorborgs foredrag, hvilket jeg er meget ked af :-(

En speciel tak vil jeg gerne give til den person, der trods 13 timer på stængerne stadig havde overskud til at yde "gratis konsulentbistand" i forbindelse med vores nyopstartede virksomhed, nemlig Amjad Halim. Vi er gået videre med de forbedringsprocesser, som vi diskuterede i fredags. Tusind tak skal du have. Det har givet stof til eftertanke. :-)
 
Side 2 ud af 3 (22 indlæg)