Et af de bedste råd jeg kan give dig, er at oprette et budget for din markedsføring. Et budget holder styr på dine udgifter, og gør det nemmere at analyserer diverse markedsføringstiltag/kampagner som du køber.. Gem 10% af dit budget til ad hoc kampagner, da du kan få tilbud på markedsføring hvor du skal slå til.. Se det som teater-billetter, jo tættere du kommer på forestillingen, desto billigere bliver de resterende billetter.. sådanne handler findes i stor udstrækning inden for marketing, og hvis man en dag får et super godt tilbud, handler det om at slå til.. Analyser så meget du kan i din forretning.. hvor meget får du igen, for hver 1 kr. du investerer i markedsføring. Dvs. hvis du køber noget markedsføring for eks. 1000 kr. hvor meget salg har det så genereret?? Dette kalder man ROI.. (Return Of Investment). Dvs. du bruger 1000 kr. på noget bestemt markedsføring, hvilket genererer et salg på 4000 kr. Dit (ROI) er derfor 4 til 1, hvilket er en god investering.. Denne metode gør det muligt, hele tiden at markedsfører sig på den mest optimale måde, da marketing kan være en jungle at finde rundt i.. Dernæst ville jeg lave et budget for promovering af din forretning.. lav eksempelvis en lille vare-prøve med en lille vin+chokolade eller noget i den stil, og giv den gratis til en række nøje udvalgte virksomheder.. Husk at lægge et budget for ansættelse af en sælger.. der vil som regel gå nogle mdr. før en sådanne giver overskud til forretningen, alt efter hvor dygtig han/hun er.. |
Nu er der rettet på ølsiden http://www.hngavekurve.dk/shop/oel-88c1.html
Tak for Klaus at du åbnede mine lukkede øjne ha ha -