Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samarbejde med sælger eller lign.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Et af de bedste råd jeg kan give dig, er at oprette et budget for din markedsføring. Et budget holder styr på dine udgifter, og gør det nemmere at analyserer diverse markedsføringstiltag/kampagner som du køber..

Gem 10% af dit budget til ad hoc kampagner, da du kan få tilbud på markedsføring hvor du skal slå til.. Se det som teater-billetter, jo tættere du kommer på forestillingen, desto billigere bliver de resterende billetter.. sådanne handler findes i stor udstrækning inden for marketing, og hvis man en dag får et super godt tilbud, handler det om at slå til..

Analyser så meget du kan i din forretning.. hvor meget får du igen, for hver 1 kr. du investerer i markedsføring. Dvs. hvis du køber noget markedsføring for eks. 1000 kr. hvor meget salg har det så genereret?? Dette kalder man ROI.. (Return Of Investment). Dvs. du bruger 1000 kr. på noget bestemt markedsføring, hvilket genererer et salg på 4000 kr. Dit (ROI) er derfor 4 til 1, hvilket er en god investering..

Denne metode gør det muligt, hele tiden at markedsfører sig på den mest optimale måde, da marketing kan være en jungle at finde rundt i..

Dernæst ville jeg lave et budget for promovering af din forretning.. lav eksempelvis en lille vare-prøve med en lille vin+chokolade eller noget i den stil, og giv den gratis til en række nøje udvalgte virksomheder..

Husk at lægge et budget for ansættelse af en sælger.. der vil som regel gå nogle mdr. før en sådanne giver overskud til forretningen, alt efter hvor dygtig han/hun er..

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Århus
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 80
Fra  HN Gavekurve Skrevet kl. 13:24
Fra Århus
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 80
Fra  HN Gavekurve Skrevet kl. 13:38

Hej Daniel

Super input - markedsføringsmidler har jeg styr på, problemet er at det mange gange for mig er penge ud af vinduet fordi jeg stoler på de forkerte konsulenter, de lover simpelthen mere end de kan holde. Alle lover mersalg og det er derfor jeg med tide er blevet mere påpasselig. Du kan jo ikke hver gang bruge spildte penge på markedsføring, for tilsidst er kassen tom, og så er det hip som hap om du har sat X antal kroner tilside, de er hurtig brugt med en ROI på 0-10.

Ideen med kurvene er super gode- jeg har lige meldt mig ind i Business Club Aarhus, og har planlagt en kampagne med slikkurve til den ansvarlige - jeg har også før sendt chokolade ud til en masse firmaer men det gav ikke det store resultat  - men måske kommer det. Nu skal det ikke lyde som om jeg ikke sælger noget - det gør jeg:) men jeg skal have udvidet min forretning og have fat i flere virksomheder - jeg har undersøgt at det er et marked for mine produkter, det næste er at få folk til at bruge mig - det er svær konkurrence når man er oppe imod golfbaneaftalerne imellem de høje herrer:))

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 13:54

Der findes desværre mange der kalde sig konsulenter, men som ikke er deres opgave voksen.. Jeg kan fortælle at jeg kva mit arbejde i marketingsbranchen, konstant møder marketings-direktører/chefer der ikke aner hvad marketing er.. de har fået jobbet pga. anciennitet ved at være i virksomheden i xxx antal år..

Synes det er ærgeligt, du har haft kedelige oplevelser og ville råde dig til at gå til et medie-bureau.. MEN et medie-bureau er kun for virksomheder med et marketings-budget på minimum 500.000 kr. årligt. dvs. de små virksomheder får ikke gavn af medie-bureauernes viden på området.. desværre..

Send evt. en prøve til en marketings-chef/direktør med følgende kort:

"Vi har valgt at forkæle dig, i håbet om at du vil forkæle andre.. husk de små ting i hverdagen, kan give store resultater på bundlinien."

Noget i den stil.. husk at nævne prisniveau på jeres løsninger, så der er noget for enhver smag...

Ville gå efter en dynamisk branhce.. evt. marketing.. Reklame+Medie bureauer, samt diverse marketingsafdelinger i større virksomheder...

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)