Hej Aminoer Jeg er i gang med at lave en hjemmeside hvor der kan netværkes, indenfor en niche branche. Det bliver gratis at skrive sig op til siden. Siden vil først og fremmest få værdi ved at brugere skriver sig op og deltager på siden. Derfor er det utroligt vigtigt at besøgende skriver sig op. Som jeg ser det, er der 2 faktorer der afholder folk fra at tilmelde sig et lukket netværk. 1. Tidspilde. Det er spild af tid at skrive sig op hvis siden ikke er brugbar, derfor er den besøgende meget skeptisk over for at skulle skrive sig op. 2. Troværdighed. Som besøgende frygter man at skrive sig op hvis ens data eller mail skulle blive misbrugt. Det taler jo for at netværket er åbent, modsat Facebook/Twitter/Myspace. Jeg er bare bange for at den viden der vil blive lagt ud på et åbent netværk, vil blive "misbrugt" af freeriders der ikke selv skriver sig op. Derudover er hele pointen jo at de besøgende ligger deres profil ud, så de er åbene for at udvikle et netværk. Umidelbart mener jeg at siden vil kunne overkomme de 2 ovenstående punkter ved bl.a. have en rigtigt god præsentation, og ved at henvise til at siden er lavet i samarbejde med en stort og velrespekteret organisation. Hvad mener Aminoer? Det kunne være interessant at høre meninger fra både brugere og folk der har erfaring inden for feltet. På forhånd tak
|
Hej,
Jeg er enig med dig i at det nogle gange betragtes som tidsspilde at skulle skrive sig op på en side for at deltage, men kan også følge dit argument vedr. ikke at lade alle brugernes oplysninger samt indspark være frit tilgængeligt.
Men du kunne måske benytte en mellemvej som eksempelvis et forum, bl.a. som Amino, hvor folk kun kan se detaljer på brugerne, hvis de selv er brugere. Men ellers kan se alle svar mv.
Men du skriver godt nok Facebook og Twitter, hvilket selvfølgelig er et anderledes koncept, idet her er det brugerne som selv vælger hvilke andre bruger de skal dele oplysninger og indgå i netværk med. I den forbindelse ville et åbent forum ikke være muligt.
Håber du kan bruge det.