Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg skifte system...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er i gang med at lave forbedringer på min web-shop www.modernmood.dk.

I den forbindelse er jeg i forhandling med et (for mig) nyt bureau som evt. skal lave SEO og redesigne mit site.

Lige har jeg OsCommerce, men de foreslår, at jeg skifter til Magento, fordi de kender det system bedre (fair nok).

Jeg vil gerne høre forskellige meninger og erfaringer vedr. Magento, som jeg slet ikke kender.

På forhånd 1000 tak ..........

Mange hilsner

Mett Eiberg

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:06

Personligt ville jeg ikke skifte system bare fordi de kender det bedre. Det er vel ligegyldigt for dig hvad der ligger bagved. Og jeg ville da slet ikke betale for at få udskiftet noget som virker, fordi de arbejder bedre i et andet system.

Så ville jeg sku hellere finde en som kunne klare opgaven i osCommerce. Medmindre der selvfølgelig er tale om et fuldstændigt redesign af dit system, hvor man alligevel starter fra bunden.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 11:07

Hej,

Altså kender selv Magento rimlig godt og må indrømme at jeg synes at det er et super lækkert system, dog...

Ville jeg hvsi jeg selv var dig overveje om jeg havde brug for en ny side. Synes allerede at din side ser rimlig godt ud, så hvorfor gå ud og bruge flere tusinde på en ny side, istedet for at forbedre det du allerede har. Pengene kunne du f.eks. istedet bruge på meget mere SEO.

mvh Kristoffer

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:08

Hejsa

Hvis du er tilfreds med OSCommerce syntes jeg ikke du skal skifte det ud ... så ville jeg hellere finde nogen der kan lave et nyt og flot design til OSCommerce og lave SEO på det ...

Hvis ikke du er 100% tryg med skiftet og at du selv kan alt det du selv kunne før, så bør du ikke skifte.

Udover det er dig nuværende site rigtig flot og ser rigtig brugervenligt ud (har ikke lige researchet den del dog).

Dbh

Mikkel

Fra Regstrup, Danmark
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 11:39

Hej Mett,

Du behøver ikke skifte system. OSCommerce er ikke verdens bedste, men heller ikke dårligt.

Vi har rettet mange systemer til også med SEO og Design der virker.

Uanset system, så skal man altid regne med at bruge en hel del timer på at sætte sig ind i et nyt system (Dine timer), samt at der vil være nogle funktioner og arbejdsgange der skal laves om.

Derudover skal du regne med en omsætningsnedgang, fordi kunderne nu skal til at finde rundt på din nye side.

Du er altid velkommen til at give mig et uforpligtigende ring, så kan jeg kan give dig nogle ideer at arbejde med.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:43

Nu leverer vi kun shops på Magento platformen, så mit udsagn er noget farvet.

Personligt synes jeg Magento er super fedt! OsCommerce har i lang tid været den ukronede konge bland open source systemerne (jeg skal ikke gøre mig klog på om det er det bedste eller ej), men det er ved at være gammelt.

Ud af ingenting kommer Varien som er virksomheden bag Magento med dette super produkt som er udviklet fra bunden. De har tænkt SEO fra starten, de har funktionalitet til upsell, crosssell, nyhedsbreve, uanede muligheder for designet af shoppen  und alles som standard. 

Alene det at de tager knap 50.000 dkr for en enterprise licens siger lidt om hvor meget de tror på deres produkt (den gratis community licens har stort set samme features).

Køb evt. bogen her:

http://www.magentocommerce.com/support/magento-user-guide-book

Den koster kun 20$ men giver dig en god intro i hvad der er muligt i Magento.

Når det så er sagt, så skal du selvfølgelig også forholde dig til at du har en eksisterende shop! Hvis du er glad for den og den kører, ja så er det måske bedre bare at fortsætte. Hvis du ikke havde een i forvejen, ville jeg altid anbefale en Magento løsning.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:46

Rasmus Lindgren:

Personligt synes jeg Magento er super fedt! OsCommerce har i lang tid været den ukronede konge bland open source systemerne (jeg skal ikke gøre mig klog på om det er det bedste eller ej), men det er ved at være gammelt.

Du har helt ret. Men hvis nu hun skal til at have mange flere konsulenter ind over fordi hun selv kan osc men ikke magento, så er det en meget dårlig beslutning at skifte. Men rent teknisk så er der ingen tvivl om hvad der er best :)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:42

Hvis du kender OsC så bliv i den. Hvad er grunden til at du vil have lavet nyt desing? Det du har nu er da pænt.

Der kan sagtens laves SEO på den du har. Hvis det er fordi at firmaet ikke kender OsC og ikke vil røre den, så find et andet firma.

Hvis du vælger at skifte til Magento  så kan du godt risikere at stå med en størrer regning fordi der måske er nogle ting som ikke findes i den som det bureau du har valgt skal lave for dig.

Derudover skal du også tænke på indlæringskurven fra det gamle system til det nye.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)