Hej alle I maj efterlyste jeg i denne tråd (http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=4841) nogle med-amino''er der ligesom jeg selv måske går med det problem, at når telefonen pludselig ringer med en engelsktalende stemme i den anden ende, så begynder kuldegysningerne og sveden at indfinde sig i kroppen... ;-) Jeg får hver dag mange informationer ind på engelsk (skrift), og kigger jeg tilbage på min støvede afgangseksamen i skriftlig engelsk fra handelsskolen siger den da også 11... men ser jeg længere ned på papiret står der også 5 ud for den mundtlige del... :-( NU vil jeg simpelthen udover min hurdle, jeg vil blive bedre til engelsk tale (og skrift, det skader jo nok aldrig)... Men hvor, hvem, hvordan, hvor dyrt, osv. osv...?! Kender I nogle gode steder, skoler, kurser (helst aften/weekendbasis da det jo skal passes ind med firmaet) eller sidder der her på amino et sted som jeg i min tidligere tråd efterlyste, en gut/gutinde der styrer det engelske & danske sprog med hård hånd, og har lyst til at lære fra sig overfor 3-4-5-? iværksættere/selvstændige/mellem-top-ledere etc. nogle gange om ugen... ANYTHING hvad I ved er en hjælp gutter og gutinder... jeg skal igang nu!! ![]() |
Vil gerne blive bedre til engelsk - Hvem ved hvad & hvor?!
Øvelse gør iøvrigt også ofte mester. Øv dig med at læse op fra en engelsksproget bog/blad, når du sidder alene. Og så skal din tur til USA nok også hjælpe lidt på det hele :-) |
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
Hej Matt, Jeg har kun hørt godt om www.studieskolen.dk -de har også introduktionstest så du rammer det rigtige niveau. Handelsskolerne er mange gange også udmærkede men der er mere kage end fart på undervisningen der. Er du til høj puls tror jeg studieskolen er en god lidt dyrere løsning, men med en længerevarende effekt. |
Kursus i Photoshop, InDesign eller Illustrator - bliv bedre end de andre!
PB-tryk... -> Jeg har prøvet, men det der med at trække sig selv op til noget man ikke er så god til, det er ikke så nemt som at gå igang med alle de øvrige gøremål som falder mig lettere for ;-) Hvis du forstår... Jeg har selv haft et kig på google og "engelskkurser" hvor der kommer et utal af muligheder, men det ville være langt bedre med en anbefaling eller eventuelt som tidligere nævnt nogle herindefra der kunne tænkes at indgå i et kursusteam (både for at nedbringe prisen, men også for det sociale aspekts skyld)... Benny -> Tusind tak... har lige kort været inde forbi, må kigge nærmere på det i morgen... har du selv haft benyttet dem?! Og ja, handelsskolerne kører vidst nok også nogle voksen-udgaver / opfølgningsforløb, men jeg ved ikke helt om effekten er i top... Jeg er stadig på udkig efter potentielle "medstuderende" til et sådant forløb... :-) |
Hej Matt, Nej jeg har ikke selv brugt studieskolen men jeg har en svinagtig god sammenligning. Som forberedelse til et studie tog jeg aftentysk på en handelsskole, og min gode ven tog aftentysk på studieskolen. Han vandt med flere længder og fik generelt en bredere forståelse for sproget. Motivationen var nogenlunde ens. Jeg har selv haft held til at få engelsk rigtigt godt under huden ved at: - flytte til New Zealand & arbejde 7 måneder, samtidig med at jeg lejede et værelse ud til en Australsk forsker på Risø. Det opgraderer ligesom sproget med superudtale og seje hverdagsvendinger. Forskeren gik iøvrigt til dansk på studiskolen og kunne efter ½ år samtale simpelt med min mor som kan minus 3 sprog! Har også fulgt spansk på aftenskole. Det er udmærket hvis batterierne er lidt flade og man ikke er motiveret til at forberede sig hver gang. Måske prisen hænger sammen med motivationen.. Afhængig af din boform kan genvejen til sprog være at leje værelse ud til en internationel studerende. |
Kursus i Photoshop, InDesign eller Illustrator - bliv bedre end de andre!
Hej Jeg kan varmt anbefale Sprogcenteret. - se www.sprogcenteret.dk De er vist ikke på amino, men stadigvæk en iværksætter virksomhed. Jeg har bedt Kirsten fra Sprogcenteret give dig et kald - håber at der iorden |
Benny --> Dén historie er jo ikke til at tage fejl af!! ;-) Kigger videre på studieskolen... Peter --> Tak for dit input, selvfølgelig er det i orden... jeg søger jo med lys og lygte efter en løsning... ![]() |
men udtalen manglede, og det mundtlige var generelt på lavere niveau end det skriftlige. Hun læser engelsk i denne måned på studieskolen, som der også blev linket til længere oppe. Hun var til en test der viste hvilket niveau hun skulle have. Det niveau foregik så mandag, onsdag og fredag i en hel måned. Derudover tog hun niveauet en tak højere tirsdag og torsdag. I hendes tilfælde betyder det så at hun læser engelsk hver dag hele den her måned - men hun er studerende, og starter først til september - så hun kan selvfølgeligt gøre det væsentligt mere intensivt end dig. |
Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.
Hej Jeppe, tak for dit input... Har du på nuværende tidspunkt nogen ![]() ![]() |
Mange gang er det folk med indisk, kinesisk, fransk, russisk osv. baggrund og selvom jeg kan hører og syntes deres engelsk ligger niveauer under mit, så har jeg stadig svært ved at gøre det. Så du er ikke alene ;-) hvis du finder noget intressant må du sige til. Edit: Kom til at tænke på at man faktisk også kan tage engelsk kurser på vuc. de har dem også på aftenskole, på 9,10 klasses niveau, C, B og A niveau. Måske det kunne være en mulighed også. Undersøgte det for ikke så lang tid siden da jeg godt kunne tænke mig noget tysk, der er bare desværre for langt ind til det nærmeste vuc her hvor jeg bor, at jeg gider at bruge så meget tid på transport :-( |