Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min kone er udlænding og kan ikke få et job i Danmark

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg ved dette måske er lidt utraditionelt, men jeg prøver alligevel. Jeg er på jagt efter et job til min kone og så må jeg jo trække på alle de ressourcer jeg kan komme i tanke om.

En af jer som mangler et kvikt hoved?

Min kone er Ukrainer og har boet i Danmark i 1½ år. Hun har gået til intensiv dansk og kan både tale, læse og forstå dansk. Dog kan man selvfølgelig stadig høre hun er udlændig, men hun lærer hver dag.

Min kone har en uddannelse som nogenlunde svarer til en cand.merc. i afsætningsøkonomi (Diploma of Marketing with honours).

Hun var inden hun kom til Danmark øverste ansvarlige for Estee Lauder, Clinique og Aramis i 3 lande (Moldova, Hviderusland og Ukraine) med alt hvad sådan et job indebærer. Mens hun har boet i Danmark er hun blevet tilbudt jobbet som marketingdirektør for Max Factor i Ukraine, men jobbet var jo desværre i Ukraine så hun måtte takke nej.

Vi har prøvet at søge en del stillinger, men med et udenlandsk navn, så er det stort set umuligt bare at komme til en samtale. Derfor håber jeg at dette nødråb ikke bliver taget alt for ilde op.

Skulle du ville se hendes CV eller ønsker yderligere oplysninger, så send mig endelig en mail på keller@staff.jubii.dk

På forhånd tak!

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Keller

Var det ikke en ide for hende at blive selvstændig?
Med den viden hun har og det luxusmarked der for tiden eksploderer, må der være mange muligheder?
Hvad med f.eks. at lave et website med salg af kosmetik etc. Det kunne være reg. i Rusland og officielt køre der fra og hun kunne så deltids styre det fra DK.
Du er jo ikke selv ked af at lave lidt webarbejde, så vidt jeg husker blev du Danmarksmester i Internet i 90erne.

Dbh Martin
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Keller,

Det er simpelthen utroligt at der stadig er så mange virksomheder der ser på navnet før kvalifikationerne!

En af mine gamle kollegaer er gift og havde børn med én fra Frankrig, og selvom hun havde boet i Danmark i mange år, så var det umuligt for hende at få arbejde. Efter mere end 10 års lediggang fik hun endelig arbejde - vist noget med shipping.

I mine øjne er det da kun et plus for en virksomhed at have mennesker ansat som har indgående markedskendskab og kulturelt kendskab til andre lande udenfor vores andedam!

Nå, men det er vi jo nok enige om i forvejen

Jeg tænker også umiddelbart i iværksætter-tanker som Martin. Der er rigtig mange virksomheder som flytter udvikling og produktion til Ukraine pga. lave lønninger. Din kone må da kunne rådgive virksomheder som tænker på at outsource til den region - måske endda hjælpe med de praktiske ting der skal til for at etablere sig i Ukraine. Jeg tænker på kontakt til lokale myndigheder etc. Alene sproget er jo et stort problem for mange.

Hvis et fast job er at foretrække, hvorfor så ikke prøve ved virksomheder som Ikea og lign. der er kendte for deres mangfoldighedspolitikker?

mvh Carsten
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 02:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Som e anden skrev " hvorfor starter hun ikke selv ?

Jeg har i det sidste halve år søgt greenergy fra Givenchy, og har fået den opfattelse at det laves i frankrig, men sælges i USA. Hvorfor ikke åbne en internetshop med parfums. Brug også ebay for afsætning. 
Der er penge i det....
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 04:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes at Jacobs bud lyder som en rigtig god idé.

Men hvordan bliver man danmarksmester i internet..?
 
 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)