Hvis du skal have en chance skal du lave et "vikarbureau" og sælge dine ydelser til flere forskellige vikarbureauer som en form for sub-entreprise. Kun at arbejde for en arbejdsgiver er en dømt til at kunne gå galt.
Hvis du skal have en chance skal du lave et "vikarbureau" og sælge dine ydelser til flere forskellige vikarbureauer som en form for sub-entreprise. Kun at arbejde for en arbejdsgiver er en dømt til at kunne gå galt.
Henrik
Okay så ... havde ikke lige set Henriks kommentar her :-)
Jeg mener heller ikke, at man kan have en virksomhed med kun én kunde.
Det kan man nu godt. Men det afhænger stadigvæk af indhold og branchekutume. Specielt er der mange med tilknytning til eksempelvis edbudvikling, der er sluppet afsted med at have den samme kunde i et par år.
Det er indholdet og rammerne i kontrakten, der det afgørende i relation til spørgmålet selvstændig erhvervsdrivende eller ej.
Tja.... Det er muligt, det afhænger af branchen, det ved jeg ikke. Men hvis du er selvstændig i lønmodtager lignende forhold, er jeg sikker på at, det som udgangspunkt ikke er tilladt. Så kan der måske være nogle specielle forhold, der kan forsvare det.
Men hvis du er selvstændig i lønmodtager lignende forhold, er jeg sikker på at, det som udgangspunkt ikke er tilladt
Så er det ikke tilladt!
Men f.eks. mange konsulenter har f.eks. store opgaver ved implementering af edb-opgaver. I det omfang, hvor konsulenten ikke er underlagt arbejdsinstrukser fra hvervgiver vil der ikke være tale om lønmodtagerforhold, selvom opgaven måske varer to år.
jeg har lige fået lidt flere oplysninger... Det vikarbureau jeg arbejder for FORMIDLER kun kontakt, de får faktisk ikke noget selv rigtig ud af det. så ledes er det faktisk MIG selv som har direkte ansvar overfor firmaet. de udbetaler lønnen direkte til mig og ikke vikarbureauet, som konsulent løn/b-indkomst. og her er det jeg gerne vil oprette enkeltmandsfirma (eller i/s hvis det er bedre??) idet jeg har tænkt at geninvestere penge i andre ting. således kommer mit firma til at være et investeringsfirma. lyder det helt i skoven?