Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domænenavn og flere domæner

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i kloge mennesker ;)

Har lige et spørgsmål om hvad der er klogest at gøre i forbindelse med en website med flere domæner.

Det drejer sig om en website for en tømrervirksomhed i frederikshavn. Der er købt følgende domæner:

toemrer-snedker.dk

toemrer9900.dk

toemrer-snedker.dk

dionw.dk

Det sidstnævnte er det navn jeg havde forestillet mig at siden skulle ligge på, da det er det ejeren ønsker. 

Så er spørgsmålet bare: hvordan udnytter jeg bedst de tre øverste domæner i forhold til SEO ?

Er det smartere at have en website på alle domænerne, eller kan man lave en smart redirect uden at man mister de gode søgeord?

Siden bliver forresten lavet i wordpress.

Håber I vil hjælpe mig lidt :) mvh René W.

ps. Andre gode råd mht. SEO for sådan en side er meget velkomne.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 13:17

Hej René.

Jeg lavede et indlæg om det samme, og fik svaret at jeg bare skulle lave en redirect.

Jeg lytter lige med, da jeg har samme problemstilling mht. billige-golfbolde.dk og billigegolfbolde.dk

Håber på at få nogle kvalificerede svar som normalt.

Mvh.
Casper

Tilmeldt 19. Sep 07
Indlæg ialt: 353
Fra  Virksomhed33 Skrevet kl. 13:20

Bare kun køb domænerne og lav en URL-forward med metatags...

f.eks. hos GratisDNS.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:31

kekro:

f.eks. hos GratisDNS.dk

Så vidt jeg kan forstå så gør en url-forward at google kun finder det endelige domæne... det er ihvertfald hvad de siger hos one.com. Den her website er godt nok hostet af Surftown, men regner med at det er de samme regler :)

Jeg har rodet lidt rundt på amino efter svar og har bl.a. set tråden omkring billigegolfbolde.dk - men synes ikke helt det gav så meget at arbede udfra... Jeg har også fundet noget omking "301 redirect" er det måden at gøre det på?

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 13:37

Hej Rene

En 301 redirect vil overføre "link-værdien" til hoveddomænet, så en 301 redirect fra alle de andre domæner til dionw.dk vil kunne klare arbejdet.

Jeg er dog ikke helt sikker på hvad du vil med de andre domæner - de har INGEN værdi overhovedet (heller ikke i forhold til SEO) hvis tømrefirmaet alligevel ikke markedsfører sig med de domæner.

Altså hvis hjemmesiden konsekvent bliver refereret fra dionw.dk vil toemrer-snedker.dk fx ikke have nogen effekt. Så medmindre du har tænkt dig at link-builde med forskellige domæner (og det kan jeg ikke gennemskue om er en god ide), så er der ingen grund til at du har købt de andre domæner.

Med hensyn til billige-golfbolde.dk og billigegolfbolde.dk så ville jeg lave en 301 redirect fra det ene til det andet. Tilfældet er det samme - domænet i sig selv har ingen værdi, men 2 sammensatte ord kan jo huskes forket at de besøgende, derfor giver begge domæner mere mening.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:44

gweb:
Jeg er dog ikke helt sikker på hvad du vil med de andre domæner - de har INGEN værdi overhovedet (heller ikke i forhold til SEO) hvis tømrefirmaet alligevel ikke markedsfører sig med de domæner.

Er den eneste mulighed for SEO-værdi udelukkende i forbindelse med unikt indhold eller hvad?

Kan forresten se at jeg har skrevet "toemrer-snedker" to gange ... Det ene skulle have være "tomrerfrederikshavn" (hvilket næsten må være det bedste navnmht SEO?) Skulle jeg finde en tømrer i Frederikshavn ville jeg ihvertfald søge: tømrer frederikshavn

Tak for input indtil nu :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:11

Kunne man evt. gøre sådan her (håber det giver mening hehe):

Så kan man bruge dionw.dk til eksisterende kunder og "hurtig-adgang". Toemrer 9900 og Toemrer-Snedker vil have en kort og unik præsentation af virksomheden og skal føre brugeren videre til ToemrerFrederikshavn.dk . Man kunne måske godt bytte rundt på toemrer9900 og toemrerfrederikshavn så man har et lidt kortere navn til hovedsiden?

er det forresten en god idé også at købe domænerne med "ø"?

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 14:23

Jeg tror ikke helt du er med. Hvis jeg køber domænet KoldIs.dk og laver en søgemaskine optimeret hjemmeside herpå.

Jeg vil så gerne have at folk finder min hjemmeside hvis de søger på google under "God Is", så jeg køber domænet GodIs.dk.

Hver gang jeg præsenterer min virksomhed, uanset hvor jeg linker den fra skriver jeg KoldIs.dk, og til mine kunder siger jeg "Gå ind på KoldIs.dk, her kan du finde noget godt is". Når så kunden skrive en anmeldelse af mit fantastisk gode is skriver de "Jeg fik noget god is på KoldIs.dk". Osv.

Så har GodIs.dk INGEN effekt i søgemaskinerne, uanset hvor godt domænenavnet måtte være. Hvis din kunde "Dion" ikke bruger de andre domæner har de ingen effekt, uanset hvor fint du laver det med redirects. Derimod får jeg linkjuice på KoldIs.dk på kommentaren "Jeg fik noget god is på KoldIs.dk".

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:36
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

gweb:

Jeg tror ikke helt du er med. Hvis jeg køber domænet KoldIs.dk og laver en søgemaskine optimeret hjemmeside herpå.

Jeg vil så gerne have at folk finder min hjemmeside hvis de søger på google under "God Is", så jeg køber domænet GodIs.dk.

Hver gang jeg præsenterer min virksomhed, uanset hvor jeg linker den fra skriver jeg KoldIs.dk, og til mine kunder siger jeg "Gå ind på KoldIs.dk, her kan du finde noget godt is". Når så kunden skrive en anmeldelse af mit fantastisk gode is skriver de "Jeg fik noget god is på KoldIs.dk". Osv.

Så har GodIs.dk INGEN effekt i søgemaskinerne, uanset hvor godt domænenavnet måtte være. Hvis din kunde "Dion" ikke bruger de andre domæner har de ingen effekt, uanset hvor fint du laver det med redirects. Derimod får jeg linkjuice på KoldIs.dk på kommentaren "Jeg fik noget god is på KoldIs.dk".

Nej er nok ikke den store SEO-haj hehe

MEN det der jo ikke en webshop vi snakker om. Det eneste formål er, i sidste ende, at eksponere nogle kontakt oplysninger. I forbindelse med PR ville man ikke gøre brug af websitet som reference.. Så mener ikke helt dit eksempel kan spejles over på den her virksomhed.

Min idé er følgende:

• Lave to unikke web-visitkort, der har lidt indhold og et link der siger "læs mere på hovedside.dk" 
  • Have én hovedside med uddybende information

Giver det mening?

Om man skal bruge "dionw" ved jeg ikke helt ... giver måske ikke så meget mening i forhold til det du har lært mig nu her :)

Tilmeldt 19. Sep 07
Indlæg ialt: 353
Fra  Virksomhed33 Skrevet kl. 14:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Wellejus:

kekro:

f.eks. hos GratisDNS.dk

Så vidt jeg kan forstå så gør en url-forward at google kun finder det endelige domæne... det er ihvertfald hvad de siger hos one.com. Den her website er godt nok hostet af Surftown, men regner med at det er de samme regler :)

Jeg har rodet lidt rundt på amino efter svar og har bl.a. set tråden omkring billigegolfbolde.dk - men synes ikke helt det gav så meget at arbede udfra... Jeg har også fundet noget omking "301 redirect" er det måden at gøre det på?

Ja præcis! - men virkningen er den samme, Det er blot dit hoveddomæne der tager æren for det!!!! - og det er vel kun en fordel ?

Se eksempelvis vores kunde
Hypnose-udvikling.dk

Som også har:
Hypnoseogvikling.dk
Hypnoseudvikling.dk

søg så på google efter  'hypnose og udvikling'

Det har vi gjort, simpelt ved en URL forward og nogle seriøse metatags.

Ydermere kan du i en URL-forward selv bestemme om den skal sende videre i en frame eller ej!
Med andre ord, om den skal sende videre til hoveddomænet i browseren, eller om den skal vise 'pege-domænet' i browseren, også tager den heller ikke æren for det hvis du kører i frames.

I hypnose eksemplet har vi lavet URL-forwarden uden frames og derfor tager hoveddomænet æren for det.

Men som søgeord på google - er effekten den samme.

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)