Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fjernadgang - hvad er godt ?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra 3100
Tilmeldt 12. Nov 05
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 17-08-2006 16:08:16 Forfatter: Thomas Medard Frederiksen
Hej Anne Mette,

Ellers har jeg selv kig på et dansk udviklet produkt, der giver remote access via SSL. En smart feature de har, er at man kan få en USB-nøgle der indeholder SSL-certifikatet - denne kan man have med sig overalt hvor man er, og nemt koble på sit fjernskrivebord fra en internet-cafe i udlandet.

De hedder GiriTech - http://www.giritech.dk

Det ser faktisk ret interesant ud, og virker umiddelbart som noget, jeg med fordel kan bruge... Det er nemt )  Det læser jeg lidt mere på!

Tak.

Vi gør "det med regnskab" nemt for dig. www.tal-knuser.dk

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 11:02
Og bare for at være rigtig på tværs (ment på den absolut venligste måde overhovede) .. Så ville et regnskabsprogram som www.e-conomic.dk spare dig for alle problemerne med den slags, da det hele kører via en browser, der kan oprettes flere brugere som har adgang til forskellige områder, og det er gratis for kunden at have sin egen bogholder og revisor koblet på.

Der kan selvfølgelig være 1000 gode grunde til at bruge et lokalt regnskabssystem på en maskine, så den er jeg helt med på, men tag eventuelt et kig på det. Vi har meget glæde af det.

Fra 3100
Tilmeldt 12. Nov 05
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 11:34
Dato: 18-08-2006 11:02:11 Forfatter: Oscar Eg Gensmann Og bare for at være rigtig på tværs (ment på den absolut venligste måde overhovede) .. Så ville et regnskabsprogram som www.e-conomic.dk spare dig for alle problemerne med den slags, da det hele kører via en browser, der kan oprettes flere brugere som har adgang til forskellige områder, og det er gratis for kunden at have sin egen bogholder og revisor koblet på.

Der kan selvfølgelig være 1000 gode grunde til at bruge et lokalt regnskabssystem på en maskine, så den er jeg helt med på, men tag eventuelt et kig på det. Vi har meget glæde af det.

Tak for tippet. ! :-D

Jeg kender godt programmet, og synes også at det er genialt at kunne koble sig på andre steder!

De kunder jeg har synes at det blir dyrt, hvis det skal kunne køre debitor / kreditor / sag / lager, så de bruger lokalt regnskabssystem.

Anne Mette

Vi gør "det med regnskab" nemt for dig. www.tal-knuser.dk

Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 22:52
Der findes mange smarte løsninger på din udfordring, men fælles for rigtig mange af dem er at de åbner op for en potentiel sikkerhedsrisiko. Det er en risiko som du skal tænke meget over. Hvis din kunde åbner op så du kan se hans regnskab, så giver han dig, med de løsninger som er nævnt her, fuld adgang til hans system, og det er noget du skal vurderer om du reelt ønsker? At have fuld adgang er et stort ansvar. Udover han giver dig adgang, så giver han også alle andre adgang, ihverfald hvis de kan omgå den beskyttelse der er i det program der anvendes. Der findes programmer/scripts som kan bryde sikkerheden i flere af fjernstyringsprogrammerne, og så har man pludselig adgang til hele systemet.

Hvis du så får en medarbejder, som har adgang til din computer hjemme fra sig selv, så er det først det begynder at blive sjovt, på den dårlige måde. Hvis en cracker (hacker) får adgang til din medarbejders computer, så kan crackeren overtage din computer, og gøre med den hvad han vil, da han jo har fuld adgang, han kan f.eks. vælge at overtage dine kunders computer og gøre med dem hvad han syntes er sjovt, og igen så har en cracker nok ikke samme defination af sjov som du og jeg.

Hvis nu der sker noget med en kundes computer, fordi du har installeret eller fået kunden til det, et program som gør du kan overtage hans computer, hvem har så ansvaret?

Jeg siger ikke at det ikke kan lade sig gøre, og jeg mener heller ikke man skal købe en rendegraver hvis man kan nøjes med en skovl, men når det kommer til sikkerhed, så skal man som minimum kende risikoen ved sin beslutning og der udfra vurderer om det er en risiko man kan leve med.

Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 23:29
Gode pointer Kasper - man kan dog sikre sig temmelig godt, selv med en billig løsning. Brug af NAT låst på IP eller en VPN-løsning kombineret med at servicen først startes op, når det er aftalt at der skal kobles op - kan om ikke elliminere, så i hvert fald kraftigt reducere risikoen. Under alle omstændigheder er det en rigtig god ide at aftale alle disse ting omkring ansvar med kunden... inden det går galt :).

Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:35
NAT er en måde at route trafik igennem, en router (firewall, AP osv.) det er på igen måde noget som kan bruges som sikkerhed.

Som mimimum vil jeg anbefale en firewall (hardware ikke en eller anden software firewall), som sættes i begge ender. Firewallen skal understøttet vpn og sidst men ikke mindst et antivirus program.

Selv om ovenstående konfiguration er man ikke 100% sikker, så derfor er det stadig vigtig at man snakker med kunden om ansvar.

Langt den billigste løsning er at køre en hosted regnskabsløsning

Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 20:57
Det kommer an på hvilken sikkerhed vi snakker om. Det er korrekt at NAT''en kun er et spørgsmål om hvilken vej hvilke porte tager på netværket. Forskellen på om du har opsat NAT eller du kører med en åben firewall på enkelte porte, mener jeg stadig er himmelvid. Hvis routeren kun svarer på en enkelt port fra en bestemt IP - samtidig med at du først lytter på den port på host-maskinen, når kunden starter programmet op, så mener jeg stadig du har garderet dig bedre end ingenting. Korrekt at VPN er sikrere, men det er stadig et spørgsmål om hvilket budget vi snakker - og hvilke risici kunden vil acceptere - VPN kan også knækkes.

I det øjeblik du kobler dig på internettet er der en risiko - den er der stadig selvom det er en hosted løsning. Samtidig skal du stole på din hosting-partners opbevaring af personfølsomme/forretningskritiske data og hans oppetid osv. osv.
Tilmeldt 20. May 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:00

Hej Anne Mette.

Der er mange programmer der klarer opgaven for dig.
Logmein er et af dem. Jeg bruger det selv og er meget glad for det.
Hvis ikke du har behov for at flytte filer mellem PC erne eller printe ud remote, så er den gratis at bruge.

Jeg vil klart anbefale den.

Hilsen

Henrik Notlev

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)