Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bærbar til skolebrug. Hjææææææææææææææælp!

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står overfor at skulle starte på en HHX uddannelse her efter sommerferien. Så derfor ja så mangler jeg en bærbar computer...

Håber at nogle amino'er kan hjælpe.

Kravene er simple; En driftig pc, enten en HP eller Lenovo. Skærm; 12"-16". Max 8000 kroner.

På forhånd tak.

Winther Smile

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 20:45

Skal bruge det samme, så jeg følger med Smile

Fra Herning
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 21:03
Fra Vanløse
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 21:09

Vi står og snakker om en Bærbar til skolen som ikke skal kunne præstere det vilde ?!?!?!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:11

www.edbpriser.dk / www.zepto.dk (Har dog høt de er ved at gå konkurs - så måske vente og se om de gør, og hvis så skynde dig og købe en billigt der.)

Nicklas Jørgensen

Fra Vanløse
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 21:24

Her har du en udmærket bærbar til næsten 5000,-

Den er udmærket til det du skal bruge den til !

http://getmore.dk/Product/Fujitsu/10/1012/CCE^LI3710N0003NC.html

Du får en hel del for prisen.

16"
Intel Pentium T4200 - 2 GHz (Dual Core)
4 GB RAM - DDR2 SDRAM - 800 MHz
500 GB HHD - Serial ATA-150 - 5400 rpm
Opløsning : 1366 x 768
Grafik : Intel GMA 4500MHD Dynamic Video Memory Technology 5.0

Det basale info

Håber det hjalp ;)

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 21:28
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Winther,

Man kan godt få fornuftige kvalitetsbærbare til den pris du nævner - både inkl. og ekskl. moms.
Det siger sig selv, at du kommer længst med det beløb ekskl. moms, så var dit budget inkl. eller ekskl. moms? Smile

Hvilke forventninger har du til styresystem. Vista eller XP? 

Hvis du er fast besluttet på, at det enten skal være en HP eller en Lenovo, ville jeg vælge en solid Lenovo R500 bærbar.

Lenovo kører en kampagne på netop Lenovo R500 med bestilling senest i morgen fredag.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 22:06

I mine øjne skal du være opmærksom på følgende ifht. en bærbar til skolen:

størrelse og vægt

jeg ville personligt ikke gidde at slæbe noget med rundt der var større end ca. 14" og vejede mere end 2,2kg. Jeg ville selv foretrække 12" der vejede under 2kg. men det er nok mere smag og behag. Dels er det rart i forhold til at kunne have den i et "sleeve" i en almindelig rygsæk uden at den bliver alt for tung, dels er det rart at man let kan tage den under armen hvis man skal sidde med gruppearbejde, etc.

Batteri-tid

når du er i skole er det ret irriterende hvis du hele tiden skal være opmærksom på at kunne få strøm. Den skulle gerne kunne holde 4-5 timer minimum hvis du spørger mig. Det er bonus hvis du tilmed kan få et ekstra batteri. Så løber du aldrig tør! :) Det kan godt være man kan klare sig med mindre, men der er altså noget befriende over ikke at skulle økonomisere med strømmen og tænke over hvor/hvornår man kan få den ladet op.

Tablet

Jeg har i skole-regi været ret glad for tablet funktionen på min bærbare... Man skal lige vende sig til det, men når man først har det, er det uundværeligt. Det er i hvert fald min opfattelse. Jeg bruger den meget til at tage noter, og der kan håndtegnede skitser altså være en rigtig god hjælp. Hvis du køber en der har multi-touch, kan du glæde dig rigtig meget til windows 7! :D Hvis altså det bliver så sejt som de lover ;-)

Skærm

Sørg for at få en lys-stræk skærm, som er til at bruge, selvom der er meget lys i omgivelserne.. Om sommeren gidder du ikke sidde indenfor for at kunne bruge din computer.

Harddisk / processor / graifk / ram

Her kender du sikkert selv bedst dine behov... Hvis ikke må du skrive hvad den skal bruges til så vi kan hjælpe på vej :)

MS onenote

Er uundværeligt til at tage og organisere noter.... Syntes jeg bare lige jeg ville have med! ;D

Hvis jeg var i din situation med dit budget

Ville jeg meget kraftigt overveje denne sag: http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=2554452

Du kunne også overveje om du i virkeligheden bare skulle have en netbook, og så en stationær. Så skal du selvfølgelig bare være forberedt på at netbook'en KUN er til office, internet og lidt musik. Til gengæld får du også en lille og let sag, som klarer alle dine skole ting fint.

Men det hele kommer meget an på om du vil noget med den ud over skolebruget..

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 22:07

Nielco IT:
Hvilke forventninger har du til styresystem. Vista eller XP? 

Har også en stationær og den er med XP, så hvis jeg kunne få en bærbar med Xp så ville det jo være konge Smile

Nielco IT:
Hvis du er fast besluttet på, at det enten skal være en HP eller en Lenovo,

Min fætter som er IT konsulent har fremhævet HP og Lenovo. Desuden bruger resten af min familie Acer, og når jeg låner dem/bruger dem, så er jeg ikke tilfreds.

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 22:11

Winther & Winther:
Desuden bruger resten af min familie Acer, og når jeg låner dem/bruger dem, så er jeg ikke tilfreds.

Acer er sku også noget junk, for at sige det mildt... :o

Man får meget hardware for pengene, men det er også det...

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)