Som nogle måske har set, har jeg snart mit nye E-handelssystem klar. (www.seoshop.dk ) I den forbindelse kom jeg til at tænke på, hvor relevant det er at have systemet integreret med fragtfirmaer? UPS, GLS osv., tilbyder mulighed for elektronisk integration, så de automatisk får besked om at der er nogle pakker som skal afhentes og bringes videre... Men hvor relevant er det for en webshop-ejer? Jeg er klar over at man som webshop ejer, skal have en del ordrer i hus før det bliver nødvendigt, men SeoShop er ikke kun målrettet e-butikker i en opstartsfase, men også etablerede virksomheder som vil udvide forretningen. Jeg har udviklet e-handelsløsninger til 2 kunder, baseret på SeoShop. Begge kunder er etablerede post-ordre virksomheder, og har derfor en aftale med postDK om daglig afhentning af pakker. Har i indtryk af hvor mange der har sådan, eller en lignende aftale? Vil behovet for automatisk fragtbestilling opstå så langsomt at det slet ikke er nødvendigt at tænke på tidligt? Vil det i sidste ende blive for dyrt for webshop-ejeren, da fragtfirmaerne jo gerne tager lidt for den ekstra service? |
Hej
Jeg kan ikke svare dig på hvor relevant det er. Men kan da fortælle at det er en rigtig god ide at udvikle shoppen således at den generere xml data for alt indhold. Så vi det kunne arbejde sammen med stort set alle anerkendte programmer til lager og logistik osv.
Med venlig hilsen
Charly Tyllesen