|
Hej Games Jeg er selv i reklamebranchen og kender til fulde de processer, du beskriver ovenfor. Og det er udemærket læsning for alle der vil vide lidt mere om, hvordan ting som dette irriterende banner bliver til. For det ER irriterende. Og det ER mig en gåde, hvordan nogen kan tro/ikke vide - specielt på så stor en kunde som TDC/stort et bureau som deres - at denne type banner er pisse-irriterende, specielt fordi det fylder unødigt og ovenikøbet heller ikke fungerer jvf. den geografiske diskrepans. At du så vælger at skyde skylden på Aminos konservative brugere er næsten lige så arrogant, som når Martin Thorborg skriver, at vi bare skal rette ind, fordi Amino har brug for pengene. Det handler ikke om, at vi brugere ikke vil have kreative bannere. Det handler om, at vi ikke vil finde os i at få vores brugeroplevelse forstyrret. Om det så er med drop-downs, bannere med høje lyde eller whatever, er ligegyldigt. Og når det sagtens kan lade sig gøre at drive andre store gratis-sites som f.eks. bold.dk uden irriterende bannere, så kan det sgu´ også lade sig gøre på Amino. God dag
Christian |
Hej Games.
Tusind tak fordi du endnu en gang har bekræftet mig i, hvordan store virksomheder og deres tilsvarende mediebureauer fungerer.
Som jeg læser det, er det tydeligvis ikke blevet bedre.
Og så vil jeg lige rettet en ting: Det er ikke Amino's brugere, der er konservative - det er mediebureauerne der kan finde på at levere den slags ****.
De laver stadig "reklamer". De har slet ikke fanget, hvad det hele drejer sig om og hvordan verden er skruet sammen i 2009.
Det drejer sig ikke om virksomhedens behov for at være "smart".
Det drejer sig om at opfylde brugernes behov.
Hånden på hjertet:
På en skala fra 0 -100, i hvor høj grad opfylder denne reklame Amino brugernes behov?
Venlig hilsen,
Christian
Efterskrift: Fordi jeg stillede spørgsmålet, tillod jeg mig FOR FØRSTE GANG at lade være med at være irriteret over drop down listen / være annonceblind - og kom frem til, at tilbudet i bund og grund rent faktisk ER relevant for Aminos brugere.
Det er altså bare eksekveringen i form af den alt-dominerende reklame, der "råber" og sætter ens annonceblindhed på ekstra arbejde og stresser og belaster, der er problemet.
Så hvis vi råber op, når andre "råber" af os fordi det stresser vores sanser ud over alle grænser, så må du meget undskylde.
Bliv gratis medlem