hej Jeg er studerende og har ved siden af, mit eget lille konsulent-firma, hvor jeg laver arbejde for diverse kunder. Min branche er Computerprogrammering, tidligere kaldet "Konsulentbistand i forbindelse med kundespecifik software". Jeg har endnu ikke en omsætning over 300.000 så jeg indsender ikke specificeret regnskab, jvf. reglerne på området. Mit spørgsmål: Jeg laver en del hjemmeside-arbejde, og det ser ud til at jeg i fremtiden også kommer til at skulle tage nogle gode billeder (f.eks. af produkter, medarb. osv) for nogle af kunderne, til deres website. I den forbindelse tænkte jeg på at købe mig et ordentligt spejlrefleks-kamera, og tilhørende objektiver, memory kort osv. til formålet (det skal jo gerne se ordentligt ud). Dog ville jeg nok også tage det med på private ferier, familiekomsammen osv. og bruge det der, så jeg tænkte at jeg fx. kunne skrive 50% af udgiften til kameraet på mit firmaregnskab og trække det fra, og betale resten af egen lomme? Ligesom jeg fx. lader mit firma betale en % del af mine telefon- og internet-udgifter, i henhold til andelen af erhvervsmæssig brug af disse. Er er nogen ben i det, eller vil T&S undre sig over at en programmeringsvirksomhed køber et kamera, til opgaver som normalt laves af firmaer som er registreret som medie-bureauer? Jeg har ikke nogen ide om hvor strikse de er med hvad man arbejder med, og indkøber af materialer/udstyr, i forhold til hvilken branche man er registreret i? På forhånd tak for svar. |
Kan kamera trækkes delvist fra i software udv. virksomhed?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)