Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det tilladt at sammenligne egne priser med konkurrenternes priser?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus C
Tilmeldt 21. Mar 06
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg arbejder i øjeblikket på et nyt koncept vedr. noget webshop. I den sammenhæng vil jeg høre om der er nogle af jer der ved om det er tilladt at oplyse om konkurrenterne priser på min egen hjemmeside, for at vise hvad der kan spares ved at vælge vores løsning frem for de individuelle konkurrenters?

Altså f.eks. komme med en pris på hvad et års webshop koster hos f.eks. Scannet og så vise hvad den koster hos os, og derved også vise en evt. besparelse.

Håber I kan hjælpe, på forhånd tak.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 13:09

Hmm er ikke helt sikker men det kan du vel hurtigt tjekke med en mail til forbruger/konkurrence styrelsen.

Ellers kan du vel eksempler uden at nævne navne, du kan jo osse lave links til dine konkurrenter for at vise pris sammenligningen, dog skal du her tænke over din SEO hvis du begynder på dette, og din shop SKAL være Bedre end dem du linker til.

Mvh

Thomas

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 13:17

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ved ikke om det er lovligt eller ej, men bare fordi du kan finde en butik der gør det betyder det jo ikke man godt må.

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 13:23

Kan dit produkt sammenlignes?

Sammenligner du pærer med pærer, eller sammenligner du æbler med pærer?.

Kan du se problematikken, medmindre du har nøjagtigt det samme produkt, feks hvis du sammenligner en fjernsyn fra Samsung, med et identisk fjernsyn fra Samsung.

Men i forhold til din sammenligning på webshop, så tror jeg ville gøre det anderledes.
Jeg ville nok lave en selvstænding guide omkring webshops, hvor jeg ville sætte alle shopudbydere op imod hinanden samt pris.

Det vil virke hvis du mener du har et væsentligt bedre produkt under den pris som dine konkurrenter har.

Fra Østjylland
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 14:36

Man må godt sammenligne priser med konkurrenterne, blot skal sammenligningen være "fair".

Hvad der så ligger i begrebet "fair" kan være svært at vurdere, men det er klart at du ikke må stille en Ferrari op mod en Fiat, og sige at Fiaten er billigere uden også at sammenligne de andre sprcifikationer.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)