Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Exit strategi for investorer

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 11. Nov 05
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har brug for nogen der kan fortælle mig lidt om hvilke exit-strategier investorer mange gange bruger?

Vi er i min virksomhed i gang med at finde kapital til opstart gennem investorer, og til det mangler vi en exit-strategi vi kan præsentere for eventuelle investorer.

Som jeg har forstået det kan en investor fungere på to måder:

1. Investoren låner penge (100.000) til EJERNE af virksomheden, som derved skylder ham penge.
Spørgsmål: Hvilke exit-strategier plejer man at bruge her? Er det noget med afkast af virksomheden, renter eller hvordan.

2. Investoren køber anpart i virksomheden. Han ejer herved fx. 10% af virksomheden.
Spørgsmål: Hvis EJERNE indskyder 50.000 hver, og investoren indskyder 100.000, ejer han så mere end dem? Eller er det noget man indgår en aftale om? Hvilke exit-strategier bruges ved denne metode?

Og sidst: Er der andre måder en investering kan forløbe på? Vi er lidt in-the-dark nu, da vi ikke ved, hvad der egentlig sker når man får en investor. Så hvis nogen kunne tænke sig at skære det ud i pap og fortælle hvilke kontrakter man underskriver, hvad man hver især for, hvor lang tid det tager og hvordan det hele egentlig bare hænger sammen, så ville jeg blive meget glad.

På forhånd tak.

mvh

Rune

Fra Suldrup
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Den mest anmindelige exit-strategi, er at en investor for sin investering forrentet ved et salg af virksomheden, men der er ligeså mange exit-stratigier som der er investorer;)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)