Hej, Jeg har brug for lidt gode råd: Vi sælger som bekendt lingeri via vor e-butik. Ét af de mærker vi fører køber vi direkte fra producenten og således uden om den danske distibutør herhjemme.
Det har ikke givet problemer i forhold til vor polske producent, men jeg har nu i dag modtaget en email fra den danske disitrubtør, der skriver at vi "overtræder derfor ”lov om ophavsret”, og vi må derfor bede om at I fjerner alt [producent] Materiale fra jeres hjemmesider omgående, og senest i morgen fredag d. 2 sept kl 18."
Kan de med så kort varsel tillade sig at kræve at vi fjerner billederne? Jeg har ikke modtaget anden information fra dem dem end en email, så jeg ved jo ikke med sikkerhed om de har ophavsretten (hvis de har det, så burde jeg vel aldrig have fået lov til at købe via de polske producenter; hvorfra jeg iøvrigt også har fået CD med de billeder jeg bruger).
Det vigtigste for mig lige nu og her er at finde ud af om vi bør fjerne billederne fra kl. 18 i morgen og så tage slagsmålet bagefter, eller om vi kan tage slagsmålet først og så fjerne billederne efterfølgende, hvis det viser sig at det er berettiget. Det vil jo være et stort tab af indtægt for os at skulle fjerne et helt mærke fra vore kollektioner på siden.
Jeg ser frem til gode råd og på forhånd mange tak! :)
|
Vedr. Jeres problem med "lov om ophavsret" - så vil jeg foreslå at I straks tager kontakt til Jeres leverandør/producent og forhører dig om dette problem.
Ved ikke om I har indgået en skriftlig aftale med leverandøren og om der evt. er beskrevet noget vedr. ophavsret - eller om Jeres leverandør er en grossist eller producent .... Men det virker som om der er noget galt et eller andet sted.... i hvert fald er det ikke normalt at en producent "fucker" sine "ophavsretskunder" ... eller om der kan være tale om en slags "parallel import" ?
Nu kender jeg ikke den danske distributør som I har modtaget dette krav fra .... men tag det seriøst !