|
Tak for svarene! @tbmtbm: Det med sikker nethandel lyder umildbart som en god idé, men hjælper ikke forfærdeligt meget, hvis man bare sender et tomt cover eller ekstramaterialet @Fashion-Seller: Mht. punkt 1 og 2 ville det ikke være særlig relevant i denne sag, da alt stemte overens og så ud til at være i orden - men sælgeren alligevel valgte at røvrende mig. Det skal lige siges at jeg ikke har kontaktet sælgerens arbejdsgiver, hvilket jeg ikke tror der er noget ulovligt i, hvis jeg udelukkende fortæller sagen som den har foregået. Min "trussel" om en hjemmeside, ville også være på den rigtige side af loven, da jeg udelukkende ville beskrive sagens forløb og fortælle at denne slags sager bliver taget som bedrageri her i Danmark. Men giver dig evig ret, har spildt alt for meget tid på det. Pengene i sig selv siger mig ingenting, bliver bare vred over at blive pisset på og at ikke engang politiet vil tage det seriøst. Set i bakspejlet ville jeg nok også have håndteret denne sag anderledes, men vi alle kan jo komme til at lade følelserne spille ind. Heldigvis er DBA ved at lave en service ala Trendsales hvor de står for transaktionen af pengene og derved kan trække dem retur igen, hvis der er noget galt med varen man modtager (snakkede en af deres supportere hvertfald om). |
Kasper-A:@Fashion-Seller: Mht. punkt 1 og 2 ville det ikke være særlig relevant i denne sag, da alt stemte overens og så ud til at være i orden - men sælgeren alligevel valgte at røvrende mig. Det skal lige siges at jeg ikke har kontaktet sælgerens arbejdsgiver, hvilket jeg ikke tror der er noget ulovligt i, hvis jeg udelukkende fortæller sagen som den har foregået. Min "trussel" om en hjemmeside, ville også være på den rigtige side af loven, da jeg udelukkende ville beskrive sagens forløb og fortælle at denne slags sager bliver taget som bedrageri her i Danmark.
Men giver dig evig ret, har spildt alt for meget tid på det. Pengene i sig selv siger mig ingenting, bliver bare vred over at blive pisset på og at ikke engang politiet vil tage det seriøst. Set i bakspejlet ville jeg nok også have håndteret denne sag anderledes, men vi alle kan jo komme til at lade følelserne spille ind.
Heldigvis er DBA ved at lave en service ala Trendsales hvor de står for transaktionen af pengene og derved kan trække dem retur igen, hvis der er noget galt med varen man modtager (snakkede en af deres supportere hvertfald om).
Hvis du har opfyldt punkt 1 og 2, så har du vel personens mobil nummer, og kan kontakte vedkommende direkte.
At kontakte vedkommendes arbejdsgiver, og udlægge sagen som beskrevet, er ik lovligt. Du vil ik kunne undgå, at udlægge det, som om sælger har snydt dig. Og jeg er ret sikker på, at uden en dom så er det ulovligt. Sagen er jo påstand mod påstand, for siger sælger at DVD´en var i coveret, og du påstår det modsatte, ja så får sælger ret, for du har ingen bevis for din påstand. Og i Danmark er man uskyldig indtil det modsatte er bevist.
Hva angår udhængning af sælger på nettet, så er det dybt ulovligt. Du må hverken nævne navn, adresse, henvise til brugekontoer på andre sites eller lignende. Alt vil fremstå som udokumenterede indicier, og dem risikerer du at blive dømt på at fremsætte. Der er en grund til, at der er domstolene til at varetage retsager og dømme efter landets love. Har du ik en dom på sælger, er sælger ik "skyldig" og du må ik uhænge personen, med mindre du vil have mange problemer, evt også et økonomisk efterspil...
Så overvej om det ik bare var en bilig lærestreg, og sørg for i fremtiden, at tjekke ekstra op på alt, evt med de betalingsmåder jeg har henvist til.
Bliv gratis medlem