Hej ! Vil I hjælpe mig med lidt feedback omkring brugervenligheden i LøweSite CMS. Systemet i denne test, er den mindste udgave af LøweSite CMS systemet.
Brugernavn: amino Password: amino Testen og dermed gyldigheden af ovenstående brugernavn og password, udløber d. 20-08-2006. På forhånd tak :-)) |
Puha det er jo en større omgang lige at teste et CMS system igennem.
Jeg skriver tingene løbende som jeg falder over dem mens jeg tester, så hvis det virker lidt rodet er det derfor.
1. når jeg logger ind kommer jeg bare tilbage til forsiden? Det tog mig tid at finde ud af der var kommet et menupunkt i siden, hvorfor ikke lade folk komme direkte i kontrolpanelet når man er logget ind.
2. underlige små ikoner i højre hjørne - jeg kan godt se det er logud og w3 standarder, men det ved dine brugere højst sandsynlig ikke, og så er de skaleret utrolig grimt ned.
3. Hvis en side skal flyttes skal man skrive et nummer, det kræver jo nærmest man har nogle ark liggende ved siden af med alle numre, så man ikke skal sidde og klikke frem og tilbage. Lav det med dropdowns istedet.
4. deaktiver URL feltet når link feltet ikke er klikket af.
Jeg skriver tingene løbende som jeg falder over dem mens jeg tester, så hvis det virker lidt rodet er det derfor.
1. når jeg logger ind kommer jeg bare tilbage til forsiden? Det tog mig tid at finde ud af der var kommet et menupunkt i siden, hvorfor ikke lade folk komme direkte i kontrolpanelet når man er logget ind.
2. underlige små ikoner i højre hjørne - jeg kan godt se det er logud og w3 standarder, men det ved dine brugere højst sandsynlig ikke, og så er de skaleret utrolig grimt ned.
3. Hvis en side skal flyttes skal man skrive et nummer, det kræver jo nærmest man har nogle ark liggende ved siden af med alle numre, så man ikke skal sidde og klikke frem og tilbage. Lav det med dropdowns istedet.
4. deaktiver URL feltet når link feltet ikke er klikket af.
5. har den gule grønne og lillae farve en betydning? jeg kan ikke tyde det, det forvirrer mig bare.
6. tilføj knap ud for hvert link? hvorfor ikke lave et punkt der hedder tilføj ny side, og så i bunden lade mig vælge ind hvor den skal ligge. Lige nu er det lidt dobeltkonfekt i mine øjne. Da man både skal oprette ud for det rigtige sted, men stadig bunden kan vælge hvor den skal ligge.
7. Jeg kan ikke få slet knappen til at virke, får en siden kan ikke vises.
8. Istedet for at lave en lille bitte mini statistik i bunden af hver side man redigere, så lav et punkt i admin der hedder statistik hvor man kan se den slags sager.
9. I bunden viser du at man ved en rød firkant har siden usynlig osv. Men jeg kan ikke finde nogle steder dette indstilles.
Det var hvad jeg lige havde tid til at finde.
Håber det kan bruges