Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad tjener i på reklamer?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 449
Fra  VATO - Programmering & Design Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne godt tænke mig, at finde ud af hvad man tjener på reklamer. Her snakker jeg om spilsider eller andre sider hvor der er en masse brugere.

Tjener i 200kr, 500kr eller hvor meget?

Det er et gennemsnitlig tal jeg leder efter, sådan ca i runde tal :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 09:04

Hej Simon,

Det kan ikke lade sig gøre at tale meningsfyldt om gennemsnitstal på den måde. Der er kæmpe forskel i indtjeningspotentialet fra side til side, alt efter deres type og publikum.

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 09:39

Jeg er enig med Frank - det er som at spørge folk hvad der er bedst: Pærer eller æbler.

Hvis du vil have et konkret svar, så må du stille langt flere faktorer op:

målgruppe, antal brugere/visninger, periode, annoncører,bannerplaceringer - find selv på flere faktorer; der er 1000-vis af dem.

Og selv da, kan du ikke få et 100% korrekt svar :-)

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 10:04

Skal man prøve at komme frem til nogle estimater for indtjening på kommende hjemmesider, er det nok bedst at spørge til gennemsnitlig indtjening pr. besøgende/sidevisning. Og så for sider indenfor samme genre/segment/niche som ens egen side.

Det har der været flere tråde om herinde på Amino. Men jeg vil allerede nu advare om, at selvom der kommer nogle tal frem i nogle af dem, er konklusionen altid den samme, at det er uendeligt svært at estimere. Især uden en meget detaljeret beskrivelse af den relevante hjemmeside.

Fra Stenløse
Tilmeldt 15. Dec 08
Fra  VATO - Programmering & Design Skrevet kl. 10:32

Okay, tak for rådene.

Kan sige, at målgruppen er 14-25 årige, unikke besøg om dagen er 400, sidevisninger om ugen er 7000.

Hvad kan sådan en side tjener i reklamepenge, hvis man placerer reklamen et strategisk godt sted?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 10:40

Du er nødt til at blive endnu mere detaljeret.

Er det et debatforum om fodbold med en fast skare af besøgende, skal du forvente ca. en bøjet fem-øre i indtægt.

Er det en eller anden produktrelateret side med besøgende, som finder siden via Google på søgeord, som indikerer, at de gerne vil bruge nogle penge, kan du tjene en del.

I et gammelt blogindlæg hos Antphilosophy er der en debat i kommentarene, hvor folk oplyser, at de tjener mellem 25-68 øre pr. sidevisning på godt optimerede sider.

Fra Stenløse
Tilmeldt 15. Dec 08
Fra  VATO - Programmering & Design Skrevet kl. 10:45

kan ikke sige 100% hvad siden kommer til at indeholde da den ikke er lagt ud endnu.

Men det har noget med sport og gøre. Men jeg tænker, at hvis man sætter de rigtige reklamer på siden, så trykker folk mere på reklamerne?

Pga. det har en interesse for brugerne, da det er deres interesser der kommer som reklamer

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 10:51

Sport er et område, hvor det ifølge min erfaring er svært at tjene fornuftigt.

Jeg kan se det på mig selv. Jeg går meget op i fodbold og frekventerer derfor en række forskellige former for fodboldsites. Men når jeg ser efter fodboldnyheder, er jeg ikke interesseret i at købe fodboldstøvler. Er jeg på et debatforum, er jeg ikke ude efter at købe noget hellere.

De typiske kategorier af sportsreklamer er salg af tilbehør/replikatrøjer eller bookmaker-annoncer. Og da man ikke som dansker må bringe andre bookmakerannoncer end Danske Spil på sin hjemmeside, er den mulighed noget begrænset.

Selvom jeg har interesse i fodbold, er det begrænset, hvor meget tilbehør jeg har brug for. En væsentlig andel af sportsinteresserede dyrker det ikke rigtigt selv og er derfor slet ikke i markedet for tilbehør til egen sportsudøvelse. Og der er grænser for, hvor mange replikatrøjer fra favoritholdet, man kan have.

Derfor er det svært at tjene fornuftige penge pr. besøgende på sportssider.

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 10:53

simotho:
Men jeg tænker, at hvis man sætter de rigtige reklamer på siden, så trykker folk mere på reklamerne?

Det er 110% afgørende, at de reklamer du sætter på siden, er relevante for brugerne. Er de ikke relevante, ja så er der ingen der ser dem, ingen der klikker på dem, og ingen der gider at bruge din side som reklamestander = ingen monetos til dig. Du skal derfor overveje nøje, hvilke annoncører du tager ind.

En anden ting der også er vigtig, er annoncernes placering. Jo bedre placering = jo flere ser dem = jo flere klikker på dem.

Hvor den bedste bannerplacering er på din side, er der kun en måde at finde ud af: test, test, test. Se link.

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Fra Stenløse
Tilmeldt 15. Dec 08
Fra  VATO - Programmering & Design Skrevet kl. 10:57

Tak for svarene Michael Og Frank.

Jeg vil tænke over:

Placeringen : Hvis placeringen ikke er iorden, får man ingen penge ind

Reklamevalg : Og så vil jeg tænke nøje over hvad jeg sætter ind på siden af annoncer og reklamer.
Ellers kunne man sætte almene ting ind, som alle folk vil være interesseret i.
Så det ikke kun behøver, at være sportsannoncer/reklamer. Selvom det selvfølgelig ville være mest optimalt... :)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)