http://asp08.photoprintit.de/microsite/10021/ http://asp08.photoprintit.de/microsite/10023/ Hehe - det kan man da kalde ... uhm... et spændende forsøg udi hvordan man ikke skal gøre med branding? Outsource et produkt fra to forskellige brands indenfor samme selskab til samme firma. Tror de folk er dumme eller hvad? Eller godt kan se det er helt i orden at betale 50% mere i Føtex online... Det er outsourcet til et tysk firma, som åbenbart har en række firmaer. Prøv at skifte tallet til sidst ![]() Det sjove er at hun skrev en mail for at høre om det var en fejl - eller det var forskellige kvaliteter. Ingen af delene - det var politik. Bilka er altid billigere end Føtex - punktum. Jeg ved ikke - jeg synes, det virker amatøragtigt og dumt. ![]() |
Bilka vs. Føtex - online fremkaldelse
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
Hejsa Mange tak for din mail. Det er det samme produkt. Dansk Supermarked har en politik om, at Bilka skal være billigst. Du vil opleve denne prisforskel på stort set alle varer, såfremt du sammenligner 2 ens artikler fra samme varegruppe. Bilka vil altid være billigere end Føtex. Det er politikken! Bilka markedsføres som "den billige kæde" - det er en del af konceptet. Det står så forbrugeren frit for, om han/hun vil handle i Bilka - eller i føtex og betale forholdsvis mere - for de samme varer. Valget ligger hos kunden. Håber med ovennævnte at have besvaret din henvendelse. Med venlig hilsen xxx OPS Kundeservice |
Jeg er dog fuldstændig enig i, at de med fordel kunne have gjort lidt mere for at skabe lidt visuel forskel på de to fremkaldelses-hjemmesider, så de undgår situationer som den, du sætter dem i her. Men igen - letmælken er jo også præcis den samme begge steder. Dansk Supermarkeds svar er ikke specielt heldigt. De skal selvfølgelig have point for deres ærlighed, men de burde for deres eget images skyld nok pakke det lidt bedre ind, at Føtex og Bilka sælger præcis det samme, blot til en "kunstigt" højere pris i Føtex. |
EDIT: I deres fysiske butikker er det noget nemmere at give kunden noget ekstra(om ikke service, så en 'oplevelse' af noget ekstra) for den ekstra pris. |
op, frisk frugt og grønt, en hel del personale og relativ kort kø hvilket alt i alt giver en god kundeoplevelse. Hvis jeg går ind i Netto er der beskidt og rodet, sjældent fyldt på, aldrig frisk frugt og grønt, intet personale og sindsyg lang kø ved kassen hvilket alt i alt giver mig lyst til at løbe skrigende bort. Derfor har jeg heller intet imod at betale mere for at handle i Føtex. Men de her webshops er da til grin. Fandt også Nettos: http://asp08.photoprintit.de/microsite/10025/ Jeg kunne til dels forstå det, hvis der var tale om to forskellige shop-løsninger hvor den ene var mere brugervenlig end den anden, men derher virker da underligt og på kanten af noget fusk... |
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)