Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fri trafik ??

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle

I forbindelse med opstart af mit webhotel, sidder jeg roder med indholdet. Langt de fleste webhosts har begrebet "fri trafik" stående på deres website, der er naturligvis en masse undtagelser før man får denne "frie trafik" Derfor havde jeg egentligt regnet med at jeg ville sætte trafikgrænser på de webhoteller jeg sælger, men jeg har en mistanke pom at i Danmark fokuserer man mere på den frie trafik. Derfor er mit spørgsmål

Spørgsmål 1

Tror i at trafikgrænserne er en hæmsko?

Spørgsmål 2:

Hvor vigtigt mener du at et veludviklet Controlpanel (plesk, cpanel) for slutbrugeren (private, mindre virksomheder) er?

Pft.

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 17:00
Jeg tror faktisk de fleste mennesker der færdes i webhotel kredse godt er klar over, at "fri trafik" skal tages med et gran salt. Derfor tror jeg mange gerne vil have klare linier omkring trafikken og en grænse derfor ikke vil afskrække mange.

Det kommer dog i høj grad an på, hvem du henvender dig til og dette gælder også kontrolpanel. Tilbyder du mulighed for at have flere domæner på samme webhotel er et kontrolpanel uundværligt.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 17:01
Det kommer helt an på målgruppen efter min mening.

Vælger du at sælge kvalitetshosting til en "høj" pris, ville jeg vælge at sætte en trafik grænse, især hvis du mest handler med virksomheder.

Sætter du en trafikgrænse på et webhotel til 9 kroner tror jeg du sortere mange fra, for det første er det private, der måske aldrig har haft et webhotel før, og derved ikke ved hvad trafik indebærer, samt hvor stort et trafikforbrug de har behov for.

Og for det andet fordi de andre firmaer, set med uvidende øjne, har en konkurrencefordel i den "frie trafik"

Jeg er glad for der er et ordenlig kontrolpanel, det er irriterende at komme ind i et halvfærdigt system der er købt og kun halv oversat til dansk. Samt hvor der ikke er en ordenlig forklaring på hvad de forskellige ting er til.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 17:13
Dato: 11-08-2006 16:59:39 Forfatter: Michael V. Svendsen
Jeg tror faktisk de fleste mennesker der færdes i webhotel kredse godt er klar over, at ''fri trafik'' skal tages med et gran salt. Derfor tror jeg mange gerne vil have klare linier omkring trafikken og en grænse derfor ikke vil afskrække mange.

Det kommer dog i høj grad an på, hvem du henvender dig til og dette gælder også kontrolpanel. Tilbyder du mulighed for at have flere domæner på samme webhotel er et kontrolpanel uundværligt.

Hvad med Den almindelig forbruger? det er ham der jeg tænker på , kan han kende forskel? tak for inputtet med kontrolpanellet, sådan havde jeg faktisk ikke tænkt det!

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 17:17
Dato: 11-08-2006 17:00:58 Forfatter: Martin Tygsen
Sætter du en trafikgrænse på et webhotel til 9 kroner tror jeg du sortere mange fra, for det første er det private, der måske aldrig har haft et webhotel før, og derved ikke ved hvad trafik indebærer, samt hvor stort et trafikforbrug de har behov for.

Og for det andet fordi de andre firmaer, set med uvidende øjne, har en konkurrencefordel i den ''frie trafik''

Jeg er glad for der er et ordenlig kontrolpanel, det er irriterende at komme ind i et halvfærdigt system der er købt og kun halv oversat til dansk. Samt hvor der ikke er en ordenlig forklaring på hvad de forskellige ting er til.

Hej Martin

Du har ret, det afhænger af målgruppen, og da det er private, skal jeg have fundet ud af hvordan jeg får flettet det ind.

Mht. CP så er det mit indtryk at mange CP sjældent er oversat til Dansk, og andre webhosts sjældent har ofret noget på at oversætte dem

Tak for dine gode pointer

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 17:25
Mht. CP så er det mit indtryk at mange CP sjældent er oversat til Dansk, og andre webhosts sjældent har ofret noget på at oversætte dem

Så kunne du få en god fordel her, mange private der køber en hjemmeside, for at lave en privat side omkring deres hund, er ikke så stærk til engelsk, og da slet ikke engelske fagudtryk inden for en branche de har meget lidt kendskab til.

Held og lykke med firmaet. 

Hvad forventer du dit prisleje bliver? 

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 17:33
> Tror i at trafikgrænserne er en hæmsko?

Jeg hader begrebet "Fri trafik" for jeg ved det ikke har hold i
virkeligheden... jeg vil meget hellere vide hvad jeg har at gøre godt
med... Men som Martin siger, så skal du bruge det begreb som din
målgruppe forstår.

Nu snakkes der om 100% oversat CP til dansk... Jeg har nogle
udenlandske kunder; dem kan jeg ikke servere et dansksproget system
til. Sørg derfor for min. dansk og engelsk valgmulighed...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 17:54
Jeg var lidt hurtig før så jeg vil gerne prøve at uddybe lidt mere.

På lavprismarkedet er slogans som 9 kroner om måneden, fri trafik o.s.v meget brugt. Derfor kan det være et minus, hvis du skal på det felt og sige 9 kroner om måneden max 1000GB trafik.

Mange brugere har slet ikke begreb om hvor meget 1000GB trafik er!!!

Jeg har det lidt med "Fri trafik", som jeg har det med "Vind et års forbrug af".

Fri trafik er jo ikke fri og hvor meget er det så.

Et års forbrug er jo heller ikke bare frit fra hylden så tit du lyster, men der følger som regel noget med med lidt mindre skrift, hvor der står "svarer til" eller lign.

Jeg ville gerne have den lidt mindre skrift lidt tydeligere frem på "fri trafik" sloganet også.

Men andre ord, enten er du nødt til at hoppe med på vognen, eller også er du nødt til at få overbevist din målgruppe om, at fri trafik ikke er fri trafik. Evt. ved hjælp af eksempler på hvor meget din max. båndbredde svarer til.

Oversæt et kontrolpanel komplet til dansk (Behold den engelske version) og sørg så for hjælpetekster ud for alle punkter.

Sender dig lige en pm omkring kontrolpanel.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 22:40
Hejsa

Fri trafik: Det med fri trafik er jo en sag. Det er nemmere at forstå fri trafik for en alm bruger end 1000GB trafik fordi de ikke har det svageste begreb om hvad det enlig er.

F.eks har vi trafik på vores dedikerede server på 500GB 1000GB og "fri trafik". Trafikken er fri sålænge det ikke bliver grovt udnyttet til noget udlovligt og det tyder 5000-10000GB/måned altså på. Vores kunder er ikke Microsofts windowsupdate servere der nok har en trafikmængde der ligger deromkring.

En alm. webserver der har en fornuftig mængde webs i forhold til srverens størrelse har omkring 100-200GB trafik.. (vores egne hosting servere)

Det er typisk download sider osv. der trækker trafik

I en overgang havde vi max 20GB trafik som grænse på ET webhotel, men efter at "gårdejer jensen" ikke valgte os fordi han var bange for at hans private hjemmeside kunne komme over dette gik vi over til fri trafik og vi har faktisk aldrig smidt en bruger ud eller givet ham en extraregning. See my point? Han vil nok aldrig generere mere trafik end  20Mb om måneden, men bliver usikker, ligesom 99% af de andre kunder.. sååå jeg syntes at sige fri trafik er i orden, med forbehold for grov misbrug.

Control Panel:

Jeg har lagt mærke til at control panels ikke er noget for den almindelige bruger, men er uundværlig for at gøre livet nemmere hvis du selv vil styre oprettelser. Jeg tror at kun 2 ud af 10 af vores kunder nogensinde har kigget i deres controlpanel. MEN hvis jeg sal oprette et web med SQL MYSQL statistik og 1000 andre småting er et control panel kanon da det gør livet nemmere.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 00:10
Dato: 11-08-2006 17:25:13 Forfatter: Martin Tygsen

Hej Martin

>Held og lykke med firmaet

Tak , det får jeg brug for.

>Hvad forventer du dit prisleje bliver?

Jeg lancerer inden længe et discount løsning baseret på de berømte 9kr, dette webhotel får sit eget navn og vil adskille sig fra vores hovedprodukt, vores ikke discount priser er ikke 100% fastlagte, men det er ikke utænkeligt at de bliver sådan cirka således

19,- Webhotel bronche                 49,- for sølv                           79,- for guld

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)