Hvis jeg var dig og skulle bruge en investor, så ville jeg få min advokat til at anbefale en eller flere. Ikke at jeg siger at folk her inde er utroværdige og ikke ved hvad de laver. Efter min mening og erfaring, så skal man lede længe efter en god investor:)
Tak for det gode råd, men jeg kunne godt tænke mig at finde en investor som arbjeder med E-salg, distribution eller international salg, da de vil kunne trække på deres egne erfaringer og forstå hvor simpel mit set-up er og hvorfor.
Selvfølgelig er man forsigtig med at fortælle for meget omkring sin ide, men samtidig må man tage den risiko som det er at åben døren.
"Hvis man ikke giver noget, så får man heller ikke noget."
Jeg skal beklage at jeg endnu ikke har fået nærlæst din mail og fået skrevet dig et svar.
Du beskriver en fortløbende aktivitet - eller med andre ord stiftelse af en virksomhed. Meget groft kan din forespørgsel koges ned til, at du skal bruge 1 mio. kr. og det skal helst være hurtigst muligt - inden dine kunder bliver kolde.
Selvom du i mailen har beskrevet en del information, så er det nødvendigt at du får beskrevet din forretningsidé dybere, og hvis du skal have opbakning fra en investor, så ville en decideret forretningsplan selvfølgelig være den optimale løsning.
Det er trods alt 1 mio. kr. du spørger efter.
Jeg sender en mail til dig i løbet af aftenen, hvor jeg skriver flere detaljer til, hvad jeg mangler af information, og hvordan vi evt. kan komme videre i forløbet.