Jeg er kommende iværksætter, uden andet end to eksamener fra 9. kl. afgangseksamen. Men ikke desto mindre, er viljen til at ville, trods alt fundamentet til at kunne. Jeg har i de seneste år gået med mange tanker om at starte egen virksomhed, og langt om længe har fået "spændt buen" til at få taget mig sammen. Mit største problem er bare at finde hoved og hale på det hele, for jeg har mange idéer til firmaer og et par enkelte produkter. Men får hele tiden nye tanker om hvordan jeg skal starte, og om hvad jeg skal med... Jeg ved godt at jeg burde starte med hvad jeg føler for, men er "tændt" på hver idé jeg kommer på, og elsker at lege med tankerne om hvordan det hele skal foregå.
Så mit spørgmål er : Hvordan finder jeg frem til den ene idé som skal bære den næste i bunken ? |
Fantastisk at du har lyst til at kaste dig ud som iværksætter.
1. Skriv alle dine ideer ned på et papir. DEM ALLE
2. Alle de ideer som der er for mange der har gjort eller på anden måde har med et mættet marked at gøre - kast disse ideer væk. (Ikke at det ikke kan komme til at fungere)
3. Find noget som du finder rigtig spændende og interesserer dig meget. Da du ellers ender med at køre sur i det - hvis det ikke er noget som du syntes er spændende.
4. De ideer du finder mest interessante og spændende - brug tid på at brain storme - skriv alt ned hvad der kommer til dig når du tænker på denne ide. Se hvor dette bærer dig hen.
Det er ofte sådan at det hele starter.
Daniel Ejsing:Jeg er kommende iværksætter, uden andet end to eksamener fra 9. kl. afgangseksamen. Men ikke desto mindre, er viljen til at ville, trods alt fundamentet til at kunne.
Vil det sige at du er u. 18 år? Så har jo nogle lovgivnings mæssige barierer i mod til - i og med at du ikke kan starte virksomhed uden dine forældre samstykke.
Fx. hvis du gerne vil være iværksætter ville en HHX udd. klæde dig endnu bedre på - i og med at det vil give dig nogle gode redskaber. Som du kan bruge i fremtiden! Har du overvejet denne mulighed inden du starter for mange projekter.
Jeg ved mine interesser har ændret sig meget siden jeg var 15-16 år. Der skifter man nærmest mening/holdning til mange ting hver 3 måned.
Så overvej tingene meget inden du kaster dig ud i noget - og snak med folk i dit netværk om de ideer du går og tumler med. De vil måske kunne bidrage med noget positvt. Eller hjælpe dig - hvis du er på vej ud på et sidespor.