Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sikker chat på nettet

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har tumlet med en ide i lang tid, og har nu bestemt mig for at undersøge om den er bæredygtig, og kunne derfor godt tænke mig jeres input.

Hver gang jeg har set noget i TV med børn der er blevet lokket til at gøre ting de ikke burde af pædofile og lignende har jeg siddet og krummet tæer og tænkte at der måtte være en måde at minimere det på. Heraf udsprang ideen til en applikation som forældre kan installere for at sikre deres børn bedre. En applikation som denne vil aldrig fjerne 100% af alt snavs der måtte blive sendt og skrevet, men burde kunne minimere det en del.

Kort fortalt: Applikationen opsnapper alt kommunikation på f.eks. MSN / Facebook chat og strukturerer det i samtaler, der evalueres i real-time. Såfremt grænseværdierne overskrides udløser det en action (sms, mms, email, block user etc etc). Ligeledes vil der være et tjek på om indgående / udgående billeder der sendes over msn indeholder meget nøgen hud.

Ovenstående er en kort og ikke-teknisk forklaring.

Jeg går lidt med en bekymring om at det er en af de ideer der er gode på papiret, men måske ikke rammer plet når det kommer til stykket.

Tror i det er en ide med potentiale?

Mvh.

Michael

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke på at en begrænsning/overvågning af chat er vejen frem!

Hvis du gerne vil lave noget sikker chat, så lav i stedet en hjemmeside henvendt til unge og forældre, der forklare hvordan man som forældre kan tage en snak med sine børn om chat. Hvor unge ligeledes kan søge information om, hvordan man kan spotte folk der ikke har etisk korrekte intentioner. 

Lav oplysning i stedet for overvågning :)

Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas,

Tak for dit svar. Umiddelbart er der mange andre der er bedre til at informere og forebygge end mig. De gør det, men der sker alligevel ulykker. Enten fordi forældrene ikke informerer godt nok, eller fordi børnene ikke tager det seriøst. Selvom man forholder sig efter forskrifterne er der heller ikke noget der forhindrer andre i at sende diverse billeder til en.

Om ovenstående forældre så vil tage programmet med hjem fra Bilka når de er ude at handle er en anden snak, men kan da håbe.

Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke andre der har en mening om dette?

Mvh.

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael.

En stor del af disse ulykker sker vel fordi folk udgiver sig for at være noget som de ikke er. Derfor kunne det evt. være en idé med CPR-validering på chatsider som man f.eks. har set ved DBA.dk.

Det sikrer selvfølgelig ikke at uheldige billeder kan blive sendt, men der kunne man måske lave en body-recognition applikation på samme måde som kameraproducenter idag laver face-recognition systemer.

Jeg håber at du kunne bruge det til noget.:) Hav en fortsat god dag.

Venlig Hilsen Tim Bøgh

Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tim,

Det er sandt. Denne applikation er netop ligeglad med hvor gammel man udgiver sig for at være, da den kun kigger på hvad der bliver sagt.

Det jeg laver er ikke en sikring der skal bruges på et bestemt site, men vil være til private husstande. Det med CPR validering er noget f.eks. chat leverandører skal forholde sig til.

Min applikation er et ekstra sikkerhedslag forældre kan benytte hvis de vil sikre sig yderligere.

Mvh.

Michael

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Den applikation findes i dag!

Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Remydk:

Den applikation findes i dag!

Har du et navn eller et link også?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)