Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indgående links til internationalt domæne

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvad kan bedst betale sig SEO-mæssigt?:
1) At alle websites linker til domæne.com

eller

2) At danske, svenske etc. websites linker til domæne.com/dk, domæne.com/se etc.

Jeg tænker på om f.eks. 300 links til hoveddomænet fra 300 websites er bedre/dårlige end 3x100 links til f.eks. 3 undermapper fra de samme websites.

Vores system vil automatisk redirekte brugeren til den rigtige undermappe via et script, mens jeg går ud fra at f.eks. Google-bot starter på donæne.com og 'klikker' sig videre derfra?

Mvh. Ken

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 11:05

Hej Ken

Ken Schultz, Adviva:
Vores system vil automatisk redirekte brugeren til den rigtige undermappe via et script, mens jeg går ud fra at f.eks. Google-bot starter på donæne.com og 'klikker' sig videre derfra?

Det her minder mistænkeligt meget om at du vil tjekke folks ip med et script, og det vil af søgemaskinerne blive opfattet som cloaking, og når de opdager det efterfølgende blive straffet med udelukkelse af serps... Altså ikke smart!
Søgemaskinerne vil se det dine brugere ser... og ikke redirectes...

Med hensyn til links, vil jeg umiddelbart tro at danske links til de danske sider er bedst... men ikke 100% sikker her...

Du skal heller ikke kun tænke i links til dine hovedsider... også dybe links er vigtige... altså links til den enkelte side "domæne.com/dk/side.htm"

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:13
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hvilke links du skal benytte dig af kommer an på hvilket land du gerne vil have kunder fra. Hvis det er danske kunder du er efter, så brug danske links.

Med hensyn til den geo targeting du snakker om kan du ikke lave den uden at tabe Google på vejen. Så spørgsmålet er om du vil optimerer efter Google eller kunden. Men er der tale om geo targeting, eller ???

Hvis ja så vil du enten ikke at blive indekseret eller blive stemplet som spam

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 11:27

Gør sådan at på din startside skal man vælge sprog, hvor man så bliver ledt hen til domæne.com/da/ for eksempel, så Google kan kende forskel på de forskellige sprog.

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 11:36

Kevin:

Gør sådan at på din startside skal man vælge sprog, hvor man så bliver ledt hen til domæne.com/da/ for eksempel, så Google kan kende forskel på de forskellige sprog.

Christian Senna:

Med hensyn til den geo targeting du snakker om kan du ikke lave den uden at tabe Google på vejen. Så spørgsmålet er om du vil optimerer efter Google eller kunden. Men er der tale om geo targeting, eller ???

Hvis ja så vil du enten ikke at blive indekseret eller blive stemplet som spam

Hej

Jeg har lavet en forside hvor der vælges sprog.

Men jeg vil gerne automatisk sende f.eks. danske brugere videre til /dk/, svenske brugere til /se etc. så de ikke selv behøver at vælge land først. Er det et problem i.f.t. Google?

Mvh. Ken

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Skrevet kl. 11:52

Ken Schultz, Adviva:
Men jeg vil gerne automatisk sende f.eks. danske brugere videre til /dk/, svenske brugere til /se etc. så de ikke selv behøver at vælge land først. Er det et problem i.f.t. Google?

JA...

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:04
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hvis du gør det rigtigt kan det godt gøres. MEN du skal bestemt ikke regne med trafik fra det organiske søgeresultat i Google.

Så du skal beslutte dig for hvad der er vigtigst,  og kommer du til den beslutning at det er kunden, så skal du være sikker på at gøre det ordenligt så det ikke bliver opfattet som spam/cloacking. En ting, er ikke at være en del af det organiske resultat i Googele en anden ting er at blive banned.

Men hvis jeg var dig, så ville jeg uden tvivl droppe den geo targeting, til fordel for Google. Simpelthen fordi du ellers er nød til at købe din trafik.

Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 12:43

Hvis han nu laver det sådan at domæne.se redirecter til domæne.com/se, domæne.dk redirecter til domæne.com/dk så er der vel ikke noget galt i det ift. google, idet at han jo benytter flere forskellige domæner til at finde ud af hvor brugerne kommer fra?

Please correct me if im wrong :)

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Skrevet kl. 13:05

Frederik - NemCom IT:
Hvis han nu laver det sådan at domæne.se redirecter til domæne.com/se, domæne.dk redirecter til domæne.com/dk så er der vel ikke noget galt i det ift. google, idet at han jo benytter flere forskellige domæner til at finde ud af hvor brugerne kommer fra?

Please correct me if im wrong :)

Det er der sådan set ikke noget i vejen for... hvis han 301 redirecter...
Hvis du stadig taler om at redirecte  baseret på geografi ender du med samme problem...

Men hvor er pointen så henne i forhold til det her?
Så kunne han jo lige så godt bare have de 3 forskellige domner, med et link til de andre sprogs domæner på alle siderne...
Jeg ser ingen fordel ved at gøre som du foreslår... og så skal han linkbuilde til flere domæner istedet... og skaffe besøgende til flere domæner...

Enten misforstår jeg dig Frederik, eller også gør det vel bare det hele mere besværligt!
Min erfaring er at geo-targeting som det er i dag, ikke er godt hvis man vil have søgemaskine trafik, den er ikke længere som tingene ser ud i dag.

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 13:11

Janno Damgaard Lassen:

Min erfaring er at geo-targeting som det er i dag, ikke er godt hvis man vil have søgemaskine trafik, den er ikke længere som tingene ser ud i dag.

Hej

Kan en løsning være at lade brugeren vælge land første gang og så gemme dette valg i en cookie?

Når brugeren så næste gang kommer til domæne.com kan han automatisk redirectes til f.eks. domæne.com/dk/ hvis cookien er til stede. Dette generer vel ikke Google?

Mvh. Ken

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)