Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

reklamer for tronfølge-afstemningen

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hans Stokholm Kjer:
Jeg er mere og mere fristet til at stemme nej, selvom jeg egentlig går ind for mænds og kvinders lige ret til alle positioner i samfundet.

Det gør alle vel med mindre man har en religiøs holdning omkring det modsatte.

Afstemningen handler ikke om ligestilling. 'Ligestillingen' træder kun i kraft for folk med særstilling og omhandler køn. Den får tidligst effekt om 50+ år og så er chancen rundt regnet fifty-fifty. Reelt påvirker valget kun to personer i held din levetid (den mand og kvinde der bytter tronfølge) og dette kun med 25% sandsynlighed - sådan cirka (i hvert fald ikke højere).

Ligestilling betyder i dette tilfælde at vi vælger den første-fødte af totalt usaglige årsager. Vi vælger ikke den smukkeste, den mest karismatiske eller klogeste. Hvis man støtter "gode" kongelige kunne man udskyde beslutningen til man vidste om man byttede sig til noget bedre i den konkrete situation.

En grundlovsændring vi ikke stemmer om er værnepligten der som bekendt kun er aktuel for mænd.

Det er hykleri og politisk korrekthed. Stem nej til at være til grin.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:25

Endnu en gang må jeg påpege at jeg syntes det er fabelagtigt at 30 sekunders reklame kan skabe debat rundt omrking i stuerene. Jeg syntes det er frisk at folketinget tør være lidt flabede for en gangs skyld - og være fremme i skoene med en alternativ reklame. Og ikke gemmer sig bag deres kedelige ydre.

Men som altid er der flere sider af samme sag - og masser af forskellige holdninger. Heldigvis bor vi i et land med YTRINGSFRIHED. Og den agter jeg at bruge - lige så vel som alle jer andre. Den skal vi under alle omstændigheder ikke gå på krompromis med. Og dette har jo ligeledes være et hedt debateret emne efter "mohammed krisen".

Jeg tror nu jeg vil lade tråden ligge nu. :)

Hav en rigtig god aften folkens!!

Fra Thisted
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 07:37

Lars Mathiesen:

Endnu en gang må jeg påpege at jeg syntes det er fabelagtigt at 30 sekunders reklame kan skabe debat rundt omrking i stuerene. Jeg syntes det er frisk at folketinget tør være lidt flabede for en gangs skyld - og være fremme i skoene med en alternativ reklame. Og ikke gemmer sig bag deres kedelige ydre.

Hej Lars,

Egentlig kan jeg godt se din pointe. Ind i mellem er det fedt når noget går ind og skaber en rigtig debat. For du har ret i at uden en lidt mere kontroversiel reklame var en total uaktuel tronfølge aldrig blevet et hot topic. Så når jeg lige ligger mine egne holdninger og meninger  til side er det faktisk et ret genialt træk. tak for at have kastet noget bredde på debaten.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:36

Brian:
Egentlig kan jeg godt se din pointe. Ind i mellem er det fedt når noget går ind og skaber en rigtig debat. For du har ret i at uden en lidt mere kontroversiel reklame var en total uaktuel tronfølge aldrig blevet et hot topic. Så når jeg lige ligger mine egne holdninger og meninger  til side er det faktisk et ret genialt træk. tak for at have kastet noget bredde på debaten.

Rart med nogle som har det "same point of view" vi er jo her på amino for at debatere og hjælpe hinanden -- så np :)

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 10:47

Jeg finder "reklamen" respektløs grænsende til det absurde.

Jeg er helt klart med på, at det er alle tiders hvis de (altså Statsministeriet) prøver at være edgy osv. Men der er altså tale om Statsministeriet, og jeg synes at de i tilfælde af en folkeafstemning - uanset hvor oplagt "det rigtige" valg er - burde forhold sige helt hundrede procent neutral.

De kunne fx. bruge den ene halvdel af reklamen på at lave grin med "ja-fortalerne" og den anden halvdel med at lave grind med "nej-fortalerne" såfremt de ønskede at anvende humor (hvilket jeg synes er dejligt forfriskende). Men I den nuværende form finder jeg reklamen så nedladende og enøjet at den er formålsløs, og ikke passende for et demokrati.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)