Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken bank er lettest at danse med for tiden??

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har idag Danske Bank og de er bestemt ikke til at komme i nærheden af på nogen måde.

Normalt har vi aldrig haft problemer, det var først da finanskrisen opstod, at de skal se ALT før de øger noget med bare 10 kroner til os.

Vi har ønsket om at åbne en lille butik og derved forhøje vores kassekredit, med ja blot sølle 50.000,- Det kan vi ikke uden vi fremviser regnskab, budget, pant i huset... det synes jeg måske er lige overdrevet nok. Især fordi alle i Danske Bank kan gå ned og få en pakke privat som hedder kassekredit på ialt 50.000,-

Den pakke har vi begge to, men vi har aldrig benyttet os af det... så ja hvad kan problemer være i at de f.eks. blev sløjfet og vi så ialt fik 50.000,- på erhvervskontoen (som jo er en enkeltmandsvirksomhed).

Reelt kan vi jo bare tage de kassekreditter i bund og så har vi 100.000,- oveni hatten...

Nå, men kan I anbefale nogen gode banker?

Mvh. Githa

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Githa

Ja, jeg kan nu ikke lige anbefale nogen bank... men da det er en enkeltmandsvirksomhed, kan det vel være ligegyldigt hvilken konto du tager pengene fra... hvis altså renten er den samme.

Mange hilsener Helle

Fra Randers
Tilmeldt 11. Mar 09
Indlæg ialt: 218
Skrevet kl. 22:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis I har styr på jeres privat økonomi osv. kan jeg sku ikke forstå det, da der ikke er den store risiko.

Jeg kan kun anbefale at lave en gennemarbejdet forretningsplan/idé og lave nogle budgetter på hvordan I mener det vil gå.

Når man styr på tingene, er alting somregel lidt bedre!

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 22:48

Hvis man vil have bankerne til at danse skal man "bare" fremlægge ALT hvad der med økomoni i dit liv at gøre, stort set.

Vis dem du har styr på tingene, tingene løber rundt etc. Lav forretningsplan, budgetter osv som Kim også nævnte..

et plus er at have A-kasse så man er understøttelses berettiget.

Brug et par dage på det, og fremlæg alt til dem.

Nu om dage er der ikke mange banker der låner ud medmindre de har papire i bunkevis af ens økonomi osv.

Mvh

Per Jespersen

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 22:55

Hej Githa,

Jeg har "danset" med Danske Bank i mere end 30 år.
Har aldrig haft noget at udsætte på dem.

Som der også er blevet skrevet, så kan en gennemarbejdet forretningsplan og et realistisk budget godt åbne kassen hos banken.
Hvis jeres behov i banken er en "forhøjelse"  af det eksisterende engagement, er det jo naturligt, hvis banken vil vide, hvad forhøjelsen skal gå til, og hvordan I har tænkt jer at betale de penge tilbage.

Det er ikke for at tage gejsten fra jer.
Derfor  opfordrer jeg til, at I sætter jer ned og laver et budget, hvis I ikke allerede har lavet det.
Fortæl banken hvordan I har tænkt jer at kunne betale den omtalte forhøjelse tilbage :-) 

Håber I kan bruge mit svar, selv om det nok ikke helt var det, I helst ville høre.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 23:07

Hej Githa,

Jeg tror det er mere eller mindre det samme billede overalt hos bankerne.

Nu taler du om at "åbne en lille butik". Er du ved at starte op som selvstændig med din første butik? For så kan jeg godt forstå, at banken ønsker at du skal dokumentere dine tanker, budget, mv.

Det lyder nu ikke umiddelbart som om du er helt ny iværksætter.

Generelt kan de store banker være svære at danse med. De små banker er ofte lettere at tale med og få et individuelt samarbejde med.

Men det er også meget afhængigt af din rådgiver. Hvis du ikke svinger sammen med rådgiveren, så kan bankens politik sådan set være ligegyldig.

Vi er styret af personlige relationer i de fleste forhold af livets udfordringer, og det er også gældende for vores bankaktiviteter.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:07

Githa:
Vi har ønsket om at åbne en lille butik

Normalt når man skal låne penge i banken i forretningsmæssigt hensende skal der fremlægges en plan for hvordan det hele skal forløbe og hvad der er realistisk at omsætte for.

Måske vil det være en god ting for jer at lægge en forretningsplan for butikken - for at få styr på alle tallene osv. ned i mindste detalje.

Jeg kunne forestille mig at banken vil være sikker på at i kan overholde jeres kassekredit på 50.000 kr, så der ikke lige pludseligt kommer uventede udgifter - så i ikke kan overholde kassekrediten maks. træk rate.

Personligt har jeg et super forhold til Sparbank ,  de gode ved mig - og jeg er gode ved dem. Jeg har hidtil ikke oplevet problemer med dem.

Men normaltvis hvis i har en etableret virksomhed - hvor i har styr på økonomien og har fornuftige omsætnings tal - burde der ikke være noget problem i at låne penge.

Tag da en runde i de forskellige banker der ligger i jeres lokal område - og hør om de kan tilbyde jer en bedre aftale en Danske Bank. Det kan ikke gå værre end at i fortsætter med at være kunde i jeres nuværende bank.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)