Hej Jeg har i dag et lille personligt ejet selskab, som jeg har drevet ved siden af et fuldtidsjob. Nu vil jeg gerne være selvstændig på fuld tid, og i den forbindelse omdanne til et ApS. Mit spørgsmål er, hvem skal lave en Vurderingsberetning, er det en revisor eller advokat ? Hvordan opgøres aktiver i en vurderingsberetning, udfra en faktura værdi +/- nuværende værdi ? Jeg spørger på denne måde, fordi jeg har købt flere maskiner som defekte, og derefter repareret dem. Vil deres aktuelle værdi kun være den som de er købt til, eller den som de forhandles til i markedet ?
|
cbroegger:Mit spørgsmål er, hvem skal lave en Vurderingsberetning, er det en revisor eller advokat ?
I dette tilfælde vil en revisor være mest hensigtmæssigt.
cbroegger:Vil deres aktuelle værdi kun være den som de er købt til, eller den som de forhandles til i markedet ?
Værdien er den som de handles til i markedet i samme stand. Hvis revisor ikke selv kan vurdere dette kan du forvente at han indhenter en udtalelse fra en vurderingsmands med branchekendskab.