Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webpack

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Efter nogen overvejelse har vi nu besluttet os for at forsøge at integrere Webpack fra PostDK i vores pakkeafdeling.

Jeg synes godt nok personligt ikke, at der er meget hjælp at hente via Postdk''s hjemmeside og mangler derfor lidt input fra andre webpack brugere.

Hvilke labels udskriver i på, hvor køber i???

Har i girokonto og benytter jer af postopkrævningsløsningen???

Alle erfaringer med Webpack ville være rart. Jeg håber nogle af jer har tid og lyst til at dele ud af dem.

Tilmeldt 9. Aug 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:19
PostDK kan godt være lidt kryptiske i deres forklaringer, men min erfaring er at Webpack fungerer godt, når man lige vænner sig til det.

Jeg har bare brugt alm. A4 papir som forsendelsesseddel via en laserprinter, og det har der ikke været nogen problemer i.

Hvis du har mange daglige forsendelser, kan det godt svare sig at se nærmere på muligheden for "masseudskrivning", hvor man kan importere en kommasepareret med alle modtagere, og så få skrevet det ud på en gang. Jeg stykkede selv noget sammen som kunne konstruere en passende fil, og det sparer meget tid, når der er mange forsendelser.

Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:23
Ved ikke så meget om Webpack.

Et andet alternativ er WINedi (www.winedi.dk). En fordel her er at man
benytter en speciel label printer som ikke skal varme op først ligesom
en laser printer som man vidst bruger ved Webpack, dvs det går
hurtigere. Meget mere ved jeg ikke, men det er da værd at undersøge.
Jeg har lige implementeret WINedi i en virksomhed og det var nemt nok,
men deres support kan være tung at danse med.

Mvh,

Rasmus Grønbæk

Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 13:28
Tak for jeres input so far....

Jeg har selv fået konstrueret en fil der eksporterer alle vore kunder fra webshoppen og klar til import i webpack. Det spiller fint.

Men hvad med disse labels. Så vidt jeg kan se, er der stregkoder på dem så foregår afregningen via dem eller skal man stadig påklistre en pakkeseddel?

Tilmeldt 9. Aug 06
Skrevet kl. 13:35
Men hvad med disse labels. Så vidt jeg kan se,
er der stregkoder på dem så foregår afregningen via dem eller skal man
stadig påklistre en pakkeseddel?

Når du udskriver og afsender dine forsendelser, vil PostDK automatisk registrere dine forsendelser og opkræve for dem i en faktura du får hver måned. Udskriver du ved en fejl for mange/forkerte labels, kan du bare smide dem ud - PostDK finder selv ud af hvilke af dem du sender, når de rammer deres system.
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 14:10
Dato: 10-08-2006 13:35:29 Forfatter: Jens
Men hvad med disse labels. Så vidt jeg kan se,
er der stregkoder på dem så foregår afregningen via dem eller skal man
stadig påklistre en pakkeseddel?

Når du udskriver og afsender dine forsendelser, vil PostDK automatisk registrere dine forsendelser og opkræve for dem i en faktura du får hver måned. Udskriver du ved en fejl for mange/forkerte labels, kan du bare smide dem ud - PostDK finder selv ud af hvilke af dem du sender, når de rammer deres system.

Mange tak for dine svar Jens.

Det vil så sige, at du har udskrevet labels på alm. a4 papir og klistret dem på pakken med tape eller lign.

Jeg vil nu gerne se om ikke man kan få fat i nogle selvklæbende labels der passer i størrelse.

Tilmeldt 9. Aug 06
Skrevet kl. 14:16
Jeg skrev dem ganske rigtig ud på alm. A4 papir, foldede dem på midten (der står kun noget øverst) og puttede dem så i sådan nogle forsendelseslommer, som man kan få hos de fleste kontorartikel forhandlere, med transparent forside og selvklistrende bagside.
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 15:08
Hej Michael,

Vi har brugt webpack i ca. 3 mdr. nu og det fungerer fint - vi skriver ud på selvklæbende a5 etiketter fra en kontorforsyning, de kan godt være lidt pebrede, men jeg tror på at det kan betale sig frem for at folde a4 og komme det i plastiklommer (håber jeg)

Webpack har været nede 2 gange i den tid vi har nrugt det og det er r..irriterende men i det store hele er jeg godt tilfreds med det.

Hvis du har flere spørgsmål er du velkommen til at sende mig en PM.

Mvh
Lars

Fra 9800 Hjørring
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 10:00
Hej!

Blander mig lige i debatten.

Vi har selv kørt med Webpack til at starte med , men skiftede hurtigt til PC Pack.

PC Pack er også PostDK''s produkt men programmet kører på jeres egne maskiner.

(Vi oplevede en del problemer da vi havde WebPack som kører online)

PC Pack er kun online, når de daglige informationer sendes. F.eks. så kunden modtager information om pakken er afsendt , samt track & trace nummer.

Mht. til selvklæbende labels, A5 Hvide (Mener bestemt at de er gratis hos PostDK

emballge i Kastrup (Er ikke 100% sikker, men prøv at give dem et kald.)

Det skal dog lige siges af jeg for ca 1 måned siden blev kontaktet af en fra WinEDI som fortalte at PostDK ikke længere yder support på PC Pack, og ikke udvikler mere på det .

Mvh Thomas

Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 14:14
Hej Thomas (og Michael),

Bare lige til info.

Jeg har lige tjekket op med PostDK og de nægter ethvert kendskab til A5 labels...  Men jeg synes nu alligevel at det er det mest optimale, så jeg må jo betale for min overbevisning

Mvh

Lars 

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)