Hva skal vi gøre.... Min kompagnon og jeg underskrev en bestilling på noget børnetøj, for efterfølgende at finde ud af at mærket slet ikke lever op til hva sælgeren/ejeren af mærket havde lovet os og da vi kontaktede ham og fortalte hva vi havde fundet ud af og at vi ville ann. bestillingen, blev ham bare tvær og nægter at ann. fordi bestillingen er underskrevet af os.. men da vi så tjekkede det CVR. nr der er på bestillings sedlen, kunne vi konstatere at firmaet er under konkurs og dvs. at der kun må handler gennem en kurator og han var ikke til stede den dag.( dette har vi også oplyst firmaet om, uden nogen respons) og desværre kom varerne på et tidspunkt hvor vi ventede andre leverendørs varer, så der blev desværre skrevet under på modtagelsen af dem. Nu har jeg fundet den kurator der er sat på firmaet, men han var ikke særlig rar at snakke med men sagde dog, at han ikke kendte til handlen og at vi derfor skal bede leverandøren om at afhente sine varer og det har vi nu gjort skriftligt og har desuden skrevet at hvis vi ikke høre fra ham kommer forbi deres stand på messen i Næstved i denne Weekend for at aftale nærmere.
Vores tanker nu går på om
1) vi kan blive opkrævet penge af ham? og hvordan skal vi forholde os til det?
2) hva skal og kan vi gøre med tøjet? Det står jo bare og fylder op og han vil jo ikke modtage det fra fragtmændende, hvis vi sender der afsted
Håber virkelig at der sidder nogen der kan hjælpe os
1. I skal ikke forholde jer til det, fordi kun kurator kan sende jer en faktura, da handlen er indgået efter konkursbehandlingen er startet.
2. Forsøg at sende varerne retur. Sørg for at have alle bilag på dette, altså fragtbreve, samt nægtet modtagelse. Herefter meddeler I kurator, at I har tøjet stående og I ønsker det afhentet for kurators regning, da I allerede har forsøgt returnering. Det er kurators ejendom og I har ikke betalt, så derfor skal det blive stående, selvom det fylder. Men ryk for afhentning mindst een gang om ugen, da konkursbehandling kan tage år.
Det en sur situation at stå i. Ikke mindst har kurator ikke den store interesse i at tage vare retur, hvis han i stedet kan kradse penge ind hos dig. Er modparten et personligt firma eller et selskab? Hvis det er sidstnævnte skal der tilføjes under konkurs på din bestillingsseddel.
Jeg synes du skulle ringe til Advokat John R Larsen i Kindhestegade 12 og få assistance fra ham til at behandle sagen korrekt fra starten.
Det en sur situation at stå i. Ikke mindst har kurator ikke den store interesse i at tage vare retur, hvis han i stedet kan kradse penge ind hos dig. Er modparten et personligt firma eller et selskab? Hvis det er sidstnævnte skal der tilføjes under konkurs på din bestillingsseddel.
Jeg synes du skulle ringe til Advokat John R Larsen i Kindhestegade 12 og få assistance fra ham til at behandle sagen korrekt fra starten.
Henrik
...Og der skal vel også tilføjes "under konkurs" på hjemmesiden - hvis virksomheden har sådan en? I øvrigt alle andre steder, hvor firmaet navn optræder, skal dette tilføjes.
Og der skal vel også tilføjes "under konkurs" på hjemmesiden
Enig. Problemet er kun at det er i forbindelse med selskaber det SKAL står der. Hvis det er et personligt ejet selskab så er der ikke noget krav om at skrive det.
Handlen burde kunne annulleres udelukkende på dette grundlag, såfremt du har handlet med et selskab (ApS eller A/S).
Så lav et skærmprint fra hjemmesiden, hvis der endnu ikke står "under konkurs" skrevet på hjemmesiden, og sørg for at åbne en uvildig (avis-)forside med datoangivelse i et vindue, så datoen kan ses...
Så har du da i hvert fald et bevis, som - måske - kunne holde i retten. Nogen som har bedre idéer til bevisførelse?