Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Servernedbrud og spørgsmål vedr. skift til ny server

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos

Vi har lige sendt et godt tilbud ud i nyhedsbrevet - og der er kommet mange besøgende. Nu er vores shopserver nede.... og folk ringer og skriver og brokker sig. Vi skifter til nyt shopsystem til november og ville helst have undgået at skulle have egen server - men det ser ud til at vi er tvunget til det.

Lige lidt spørgsmål så jeg kan afklare hvad vi gør....

Kan det virkelig passe at en almindelig serverløsning hos dandomain ikke kan bære 500 besøgende på een gang?

Dandomain siger at det tager en hel uge hvis vi skal skifte til egen server. Kan det virkelig passe? Synes godt nok det er lang tid når ens forretning er afhængig af dem.

De har haft nævnt at vi burde få egen server for noget tid siden... men nu er det vist alvorligt. Jeg kan sagtens se at jeg skulle have gjort det dengang - men det er jo så nemt at være bagklog Tongue Tied

Mange hilsener Helle

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 13:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

500 simultane besøgende er nok en slat alligevel ;)

De fleste steder ville du nok skulle op i mindst en VPS eller egen server med så mange simultane besøgende.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:57

Hej Helle

Bagklogskab kan man jo desværre aldrig bruge til noget når det er for sent.

Så vidt jeg husker er dandomains shopsystem deres eget og ret lukket, så der er nok desværre ikke andet at gøre end at vente på at de kan hjælpe dig. Jeg synes dog en uge lyder som lang tid, om end den næste uge kun er 3 arbejdsdage de fleste steder(!)

Er det ikke muligt at betale dem for at arbejde ekstra på en løsning til jer så i kan komme i luften noget hurtigere.

Vi hoster servere der håndterer tusindevis af samtidige brugere, så det kan lade fint sig gøre, men det afhænger jo af hvor mange andre shopkunder i deler server med.

Så det korte af det lange er nok at du er i dandomains vold som tingene er nu. Sad

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:57

Hej Helle

Helle - houseofkids.dk:

Kan det virkelig passe at en almindelig serverløsning hos dandomain ikke kan bære 500 besøgende på een gang?

I så fald er det nogen skrammelservere Dandomain sælger jer ... 500 samtidige besøgende er ikke noget stort problem.

Helle - houseofkids.dk:

Dandomain siger at det tager en hel uge hvis vi skal skifte til egen server. Kan det virkelig passe? Synes godt nok det er lang tid når ens forretning er afhængig af dem.

En uge er et meget normalt estimat ... vi plejer som regel at sige to uger for at flytte et helt driftsmiljø. Men hvis lokumet brænder kan det selvfølgelig gøres hurtigere ... det kan dandomain også, men det koster nok :)

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 14:00

Mikkel Mikjær Christensen:

Helle - houseofkids.dk:

I så fald er det nogen skrammelservere Dandomain sælger jer ... 500 samtidige besøgende er ikke noget stort problem.

Uden at skulle forsvare dandomain så tag 300 webshops x 500 besøgende = 150.000 simultande besøgende på en server med alm. webhoteller.

Det kan man nok ikke forvente vel ;)

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 14:05

Tak alle sammen for input. I er fantastisk hurtige når man har brug for det.

Jeg har lige snakket med DanDomain - og de har lukket vores shop fordi den stoppede alle de andre som også var der på. De håber at kunne have os ovre på vores helt egen server om 4-5 timer, hvis de kan få en sød sjæl til at arbejde længere i dag. Så det HÅBER jeg bare helt vildt at de kan.....

Sikke en dag Crying

Mange hilsener Helle

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:08

Helle - houseofkids.dk:

De håber at kunne have os ovre på vores helt egen server om 4-5 timer, hvis de kan få en sød sjæl til at arbejde længere i dag. Så det HÅBER jeg bare helt vildt at de kan.....

Mon ikke de er flinke og finde en der vil hjælpe jer tilbage online i dag. Smile

Jeg har normalt den opfattelse at dandomain er meget flinke ved brugerne og går langt for at løse deres problemer.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 14:14

Hej Helle

Din shop fungere altså fint ved mig..

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 14:19

Hej Kristoffer

Tak - men du skal ikke bruge tid på at putte varer i kurven - for det tager hundrede år og så bliver man kastet af når man vil betale. Ja, jeg forstår sgu at drive en rentabel business her - ha ha ha....

Man bliver da vildt stresset af sådan noget her.... nu sidder jeg alene tilbage, har åbnet en øl (som jeg faktisk ikke kan lide) - og forsøger at få pulsen ned i normalt niveau.

DanDomain har lige meddelt at de ordner det hele asap - det er fantastisk Big Smile

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:23

Helle - houseofkids.dk:

nu sidder jeg alene tilbage, har åbnet en øl (som jeg faktisk ikke kan lide) - og forsøger at få pulsen ned i normalt niveau.

DanDomain har lige meddelt at de ordner det hele asap - det er fantastisk Big Smile

Skål og god weekend :D

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)